Avatar billede troels_holm Nybegynder
18. november 2008 - 09:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sorte linier omkring aktive felter og knapper i alle apps why?

Jeg har pludselig fået et problem med min macbook. Den markerer det aktive felt med en sort linie hele vejen rundt om feltet. Det yderst belastende at se på. Kan leve med det, men hvis der er mulighed for at fjerne det vil jeg meget gerne gøre det.
Derudover er der en eller anden computerstemme, som siger noget hverken jeg skriver eller gør noget. Hvis jeg ikke havde mutet mens jeg skrev dette fx opremsede stemmen hvert bogstav.! Eller hvis jeg åbner, lukker programmer eller bruger menuerne. Langt ude.!
Hvad gør jeg ?
Avatar billede sd8220 Seniormester
18. november 2008 - 09:21 #1
Hej Troels

Du skal ind i Systemindstillinger -> Universel adgang og have slået Voice Over fra, så forsvinder de sorte kanter, og damen tier stille igen ,)

Du kan trykke [æble]+[F5] - det skulle slå det fra umiddelbart, og så i Systemindstillingen kan du slå det helt fra.

/Sebastian
Avatar billede troels_holm Nybegynder
18. november 2008 - 09:31 #2
Tak ska du ha'.
Det hjalp på problemet med stemmen. Den stemme var godt nok belastende.! Og kanterne forsvandt også..
Smukt.
Tak for hurtig hjælp.

Fortsat god dag.!
Avatar billede sd8220 Seniormester
18. november 2008 - 09:38 #3
Velbekomme - skulle det være en anden gang ;:-) men kan man ikke se, er det uden tvivl en hjælp ,)

Tak i lige måde.