Avatar billede henrik25 Nybegynder
27. november 2008 - 21:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet i Vista

Jeg har lige reinstalleret min maskine. Havde Vista på før (32 bit) og har lige installeret vista igen.
Jeg har 2 muligheder.

1) Mit bundkort er et Gigabyte 965p-ds3 REV1.
CD'erne virker ikke til VIsta, så har hentet drivers fra deres hjemmeside. Men selv efter at netkorts drivers er installeret kan den ikke komme på nettet.
Det kunne jeg heller ikke sidst.

2) Jeg har et billigt Realtek kort liggende. Det virkede sidst jeg havde Vista inde. Men denne gang vil det ikke.
Jeg har installeret den fulde pakke her fra http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=6&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false

Så lige nu har jeg sat et trådløst kort i og det virker fint. Men skal ike bruge trådløs 50 cm fra min routher (Linksys WRG54G)

Det store spørgsmål er om jeg kan få det til at virke, eller om jeg skal købe et nyt netkort som virker under Vista.
Hvis ja, hvilket vil i foreslå ?

Men vil selvfølgelig helst køre med det jeg har :)
Avatar billede dingpro Nybegynder
27. november 2008 - 22:11 #1
Avatar billede henrik25 Nybegynder
27. november 2008 - 22:29 #2
Ja tak...
Men mit Realtek har virket i Vista inden jeg reinstalleret.

Og hvis jeg skal have et nyt kort er det jo svært at se ud fra den liste hvilket der vil virke.
Avatar billede realbeekay Nybegynder
28. november 2008 - 08:29 #3
Registreres det når du sætter kablet i og får du en IP-adresse fra routeren?
I så fald er det muligvis netværket der skal registreres som privat i stedet for offentligt.
Det gør du under "Netværk- og delingscenter"

Hvis det ikke registreres når du sætter kablet i netkortet og driverne ellers er installeret uden fejl så tyder det mest på et defekt netkort.
Avatar billede henrik25 Nybegynder
28. november 2008 - 09:12 #4
kortet står ikke under netværkskort i enhedshåndteringen.

Det står under en mere generel kategori. Er på arbejde og kan desværre ikke huske hvad den hedder.

Når jeg smider netkablet i lyser/blinker lan lampen på min router. Så den ser ud til at kunne se der sidder er kort.
Windows kan bare ikke.

Nå men jeg vil købe det her kort og håbe det så virker: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=121155&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede realbeekay Nybegynder
28. november 2008 - 12:43 #5
Det er muligt det fungerer men hvis du kigger på D-Link's hjemmeside er Vista ikke på listen over understøttede styresystemer på DGE 528T-kortet.
Avatar billede henrik25 Nybegynder
28. november 2008 - 14:29 #6
Argg for *****
Nu havde jeg lige tjekket og fundet vista drivers til det troede jeg.
Men nu kan jeg se at det er et gaamelt kort. Skulle have købt 530t i stedet :(
Avatar billede henrik25 Nybegynder
22. december 2008 - 10:58 #8
Det nye kort virkede fint.
Jeg afviser ovenstående svar da jeg jo skrev at kortet virkede i min Vista installetion inden jeg reformaterede.
Avatar billede henrik25 Nybegynder
07. januar 2009 - 15:04 #9
tjek