Avatar billede zylin Nybegynder
03. december 2008 - 19:20 Der er 5 kommentarer

c++/c/c# hvad skal man vælge?

Hej eksperter

Lang forklaring:
Jeg har programmeret programmer og hjemmesider i en del "light" sprog såsom html, autoit java og lign. og er rimelig godt inde i hvordan det forskellige fungere, så nu tænkte jeg på at ville lære et "virkeligt" programmerings sprog, hvilket jeg har undersøgt lidt og er lidt forvirret over eftersom jeg ikke kender forskellen på c++/c/c# derfor spørger jeg jer, om hvad der er mest brugt og lettest, samt hvilke programmer man evt. skal bruge til at konvertere og/eller editere. Jeg er rimelig seriøs omkring det og jeg er derfor villig til at ofre lidt penge for at få et ordentligt program.

Kort forklaring:
Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge af c++/c/c# hvad er lettest/mest brugt, og hvilken converter/editor skal jeg bruge?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2008 - 19:25 #1
C++ er mest vanskeligt at laere
C# er mest brugt idag
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2008 - 19:27 #2
Til C/C++ kan du hente en GCC f.eks. mingw for compiler og optional en IDE
som dev-vpp eller code::blocks.

Til C# henter du .NET i nyeste version for compiler og optional en IDE som
Visual C# 2008 Express Edition eller SharpDevelop.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
03. december 2008 - 19:29 #3
C/C++ og C# er beregnet til to lidt forskellige typer programmering. C/C++ er programmering som ligger meget tæt på den måde maskinen fungerer på. det kan medføre fejl som er meget svære at finde og gennemskue og det kræver nok lidt mere arbejde at lave. C# er programmering på et lidt højere niveau hvor du bliver holdt mere i hånden, men sproget er til gengæld noget større og mere avanceret end C.
Begge typer udfylder et behov, og hvad man vælger hænger tæt sammen med hvad man ønsker at programmere. Til almindelige desktop-programmer ville jeg til enhver tid holde mig til C#...
Avatar billede bulgroz Nybegynder
03. december 2008 - 19:49 #4
Men ellers er det lidt som at spørge en lystfisker hvilket pirk man skal vælge. Hvert pirk til sin fisk, og dog har hver fisker sin favorit. Men skal du komme nemt og sikkert i gang og være nogenlunde med på forkant ville jeg nok vælge C# (Men det er naturligvis også min pirk)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2009 - 01:35 #5
zylin ?