Avatar billede zicko Nybegynder
10. december 2008 - 11:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vlookup returnerer #N/A hvordan behandler man det?

Jeg har et VLOOKUP der returnerer #N/A når den ikke finder et match, hvordan kan man viderebehandle på det?

Jeg kunne godt tænke mig at lave en kolonne ved siden af der samler op, det vil sige at hvis VLOOKUP returnerer en værdi skal der i den nye kolonne stå 1, hvis der returneres #N/A skal der stå 0

Jeg har forsøgt med IF statement, men uanset hvad jeg gør returnerer den korrekt hvis der står en værdi i VLOOKUP feltet, mens den konstant returnerer #N/A hvis det står i VLOOKUP feltet.

Hvordan kan det laves?
Avatar billede mugs Novice
10. december 2008 - 11:21 #1
Her med et LOPSLAG, men min ikke det kan bruges til VOP også?

=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(A26;Varer;2;FALSK));0;LOPSLAG(A26;Varer;2;FALSK))
Avatar billede zicko Nybegynder
10. december 2008 - 12:46 #2
Super, min excel er godt nok engelsk.. fandt selv ud af at oversætte til IF(IsError...

Tak for hjælpen
Avatar billede mugs Novice
10. december 2008 - 12:50 #3
Selv tak - Er du venlig at afslutte spørgsmålet.