Avatar billede havmaage Juniormester
11. december 2008 - 12:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Knas med odbc forbindelse fra aix til ms sqlserver

hej jeg får følgende fejl når jeg prøver at forbinde til sql serveren fra aix maskinen med odbc.
ERROR: CLI error trying to establish connection: [DataDirect][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Login failed for user
      'bdusij'. The user is not associated with a trusted SQL Server connection.

brugeren eksistere som bruger i NT domænet men er ved kaldet ikke authenticeret i NT domænet og det er så vidt jeg kan google mig frem til det den brokker sig over.

Er der nogle erfaringer med hvordan sådanne issues kan løses uden at det går ud over sikkerheden.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2008 - 01:43 #1
Der skal logges paa med SQLServer security og ikke Windows security.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2008 - 01:45 #2
Altså med Trusted_Connection=No i connection string.
Avatar billede havmaage Juniormester
12. december 2008 - 08:39 #3
Vil det sige at den eneste mulighed er at gøre det muligt i databasen at logge ind som sqluser ? Uden at have det store kendskab til MSSQL så mener jeg der er noget med at man kan konfigurere den til at enten kun acceptere brugere i domænet, eller acceptere sqlbrugere(lokale) eller begge dele "mixed mode"
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2008 - 14:48 #4
Nej. Hvis din AIX maskine er logget ind i domæne *og* den ODBC driver kan finde
ud af at bruge det, så kan du godt bruge Windows security.

Men du siger jo at brugeren ikke er logget på domænet.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:37 #5
havmaage ?
Avatar billede havmaage Juniormester
19. januar 2009 - 12:41 #6
Hej Arne! Ja vores setup er at aix'en ikke er logget ind i domænet og at vores sql servere kører med windows security, dog har jeg fået det til at virke mod en sql server med lokal sql bruger, så hvis vi vil kører odbc så bliver det sådan, da det ikke er en option at få aix'en addet i domænet.
Så mange tak for inspiration, læg venlist et svar så jeg kan lukke spørgsmålet
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2009 - 14:44 #7
ok