Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
18. december 2008 - 17:06 Der er 6 kommentarer

Design af Cineo.dk

Hej.

Jeg har designet og udviklet hjemmeside til mit eget lille "firma" hvor jeg laver nogen små programmeringsløsninger samt noget design.

Ville gerne hører jeres mening om design, brugervenlighed og alt hvad i kan finde på at kritisere/rose.

Linket er:
http://www.cineo.dk
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 22:29 #1
Hej Cineo

Fin, fin, enkel hjemmeside. Det er godt, at siden og simpel og lille samt nem at overskue.

En sproglig gennemgang kommer her...

Brødtekst på forsiden:
-- Linje 1 (spalte 1): Komma efter "webbureau".
-- Linje 5: Komma efter "løsning" og komma efter "brug for".
-- Linje 7: Komma efter "konsulenter".
-- Linje 8: Komma efter "behov".

-- Linje 1 (spalte 2): "markedsførings strategi" skal være ét ord.
-- Linje 5: Punktum til slut i sætningen mangler.
-- Linje 6: Komma efter "team".
-- Linje 7: I stedet for "dit" skal der stå "din", og "ud ad" skal være i ét ord.

Tekstblokken oppe i højre hjørne:
-- Hvad betyder "Den ganske enkelt"? Der skulle nok have stået "Det er ganske enkelt" eller "Det' ganske enkelt".
-- Komma efter "løsning".
-- Der mangler et punktum til slut i sætningen.

Brødtekst på siden "Bag om Cineo":
-- Linje 1 (spalte 1): Komma efter "konceptet".
-- Linje 3: Komma efter "løsninger", og ordet "startskudet" skal staves "startskuddet".
-- Linje 5: Komma efter "Michaelsen".
-- Linje 6: I stedet for komma efter "virksomheden", skal der nok være et punktum, så sætningen sluttes. Derefter skal "i"'et naturligvis være stort "I".
-- Linje 7: I stedet for "som" bør der nok skrives "og".

-- Linje 1 og 2 (spalte 2): Sætningen "Cineo har til opgave, at i dialog med kunden, udvikle et produkt som ..." bør omformuleres til "Cineo har til opgave at udvikle et produkt i dialog med kunden, som ...".
-- Linje 3: Ordet "samt" bør udskiftes med "og".
-- Linje 4: Komma efter "virksomhed".
-- Linje 5: Komma efter "produkt".
-- Linje 6: Ordet "gennem" bør være "igennem", og ordet "samt" bør udskiftes med "og".
-- Linje 7: Sætningen "... hvilket gør vi nu ..." bør omskrives til "... hvilket gør, at vi nu ...".

Tekstblokken oppe i højre hjørne:
-- Ordet "webbereau" har en stavefejl og bør skrives således: "webbureau". Dette er skrevet to steder.
-- Komma efter "om" og komma efter "er".

Tekstboksen oppe i højre hjørne på siden "Folkene bag Cineo":
-- Komma efter "hvem".

Brødtekst på siden "Referencer":
-- Teksten om Alcopeople: I har skrevet "alcopoeple" forkert! Åh Gud dog! Ret straks til "Alcopeople" - det er med at skrive navne korrekt. Erstat desuden kommaet efter ordet "designdelen" med et punktum, og husk, at det næste ord "vi" skal have stort forbogstav.
I stedet for at skrive "... muligheden for at ramme den præcise målgruppe ...", bør det formuleres således: "... muligheden for at ramme målgruppen præcist ..."
-- Teksten om DejonQuieres: Ordene "CineoCMS løsning" bør skrives i ét ord, fx "CineoCMS-løsning". Sæt desuden komma efter "løsning".
Ordet "holdte" skal blot være "holdt", og indsæt komma efter "møder".
Det næstsidste ord "kundne" skulle nok have været "kundens"
-- Teksten om Nørreriis Intranet: Komma efter "projekt".
Erstat kommaet efter "kunden" med et punktum, og ret det næste ord "vi" til at have stort forbogstav.
Indsæt også et komma efter "tilpasset det".

Tekstboksen oppe i højre hjørne:
-- Komma efter "udvalg af".

Brødteksten på siden "Løsninger":
-- Linje 1 (spalte 1): Ordene "speciel løsninger" bør skrives som ét ord.
-- Linje 2: Erstat ordet "dette" med "hvilket" og sæt desuden et komma efter "gør".
-- Linje 3: Komma efter "løsning".
-- Linje 4: Erstat ordet "i" med "af" og skriv desuden ordene "standard skabelon" i ét ord.
-- Linje 5: Komma efter "løsning". Ret desuden ordet "en" til "én", så I understreger betydningen.

-- Linje 1 (spalte 2): Komma efter "for".
-- Linje 4: Ordet "faktorer" skal blot være "faktor".
-- Linje 5: Ordet "klarer" skal blot være "klare", og der skal indsættes komma efter "deadlines".
-- Linje 6: Komma efter "for".
-- Linje 7: Husk punktum til slut i sætningen.

Tekstboksen oppe i højre hjørne:
-- Ordet "løsning" skal være i flertal: "løsninger". Indsæt desuden et komma efter dette ord.
-- Husk punktum til slut i sætningen.

Der er også en hel del undersider, der omhandler Jeres forskellige løsningstyper, men nu vil jeg ikke bruge mere tid på korrekturlæsning. Forhåbentlig kan I bruge det, der allerede er gennemgået.

  // Steeven
Avatar billede mireigi Novice
18. december 2008 - 22:35 #2
Siden ser godt ud. Meget stilren.

Enig med Steeven i hans forslag/rettelser, vil dog lige tilføje en mindre detalje.

"Teaseren" øverst til højre i topbilledet bør være inkluderet på billedet, og ikke som tekst på siden. Årsagen er, at hvis en bruger ændrer skriftstørrelsen opad, flyder den ned over billedet og ødelægger designet.
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
19. december 2008 - 11:29 #3
# Steven
Mange tak for den ret grundige gennemgang korrekturmæssigt på siden, så ud til at den virkelig trægte til det. Har også fået rettet alle de stave/komma fejl du nævner :)

Tak for den positive omtale om opsætning og designet. Gik også meget på at navigationen på siden skulle være nem at finde ud af.

# Mereigi
Mange tak :) Synes også selv den er blevet meget stilren, hvilket jeg også gik efter.

Angående "Teaser-teksten" synes jeg ikke jeg kan fremprovokere det problem du taler om, har prøvet i forskellige browsere at ændre min font størrelse. Men lader til at stylesheetet låser den ret godt fast på den skriftstørrelse jeg gerne vil have.

Var det er problem du fik frem på din maskine eller var det et forbehold for hvis teksten ikke var defineret i stylesheetet?

- Ellers ville jeg også gerne hører lidt om min sides venlighed overfor søgemaskiner mm. Har jeg nemlig også prøvet at ligge ret meget vægt på.
Avatar billede mireigi Novice
19. december 2008 - 12:18 #4
IE7 finder fint ud af det, men hvis du gør følgende i FF3 sker der noget:
1. Åbn menuen Vis
2. Gå ned til Zoom
3. Slå "Zoom kun tekst" til
4. Zoom ind på siden

Ikke noget der er super vigtigt at ændre, men man ved aldrig hvilken slags brugere man kommer ud for :)
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2008 - 14:12 #5
Mht. søgemaskineoptimering er det fint.
Siden er bygget helt simpelt op med div-bokse osv., kan jeg se. Og det er en ganske simpel navigation, ja. Så det ser jo godt ud mht. til dette, og man kan godt se, at der er gjort en hel del ud af søgeoptimering.
Jeg synes måske, at meta-keywords'ene ikke virker helt optimale nogle steder. Når I fx indsætter ord som "kunde" eller "analysere", så virker det ikke som nogle nødvendige ord i disse søgesammenhænge.

På siden "Folkene bag Cineo" er der lige en fejl med titel-teksten.

Du har endnu ikke rettet alle sprogfejlene på "Løsninger"-siden og "Kontakt Cineo"-siden, men det er måske med vilje ;)

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 00:18 #6
Skal vi se at få lukket spørgsmålet...