Avatar billede lldjezll Nybegynder
21. december 2008 - 10:41 Der er 9 kommentarer

Order by problem

Jeg skal have sorteret efter 2 rows, først "rank" og dernæst "promotion", men mit output ser ikke korrekt ud hvis man bare bruger "ORDER BY rank,promotion". Rank er et tal, fra 1 til 20. Promotion er et decimal tal fra 0 til 100, f.eks. 17.6.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. december 2008 - 10:58 #1
Hvordan ser det ikke korrekt ud?

Skal der sorteres faldende på nogle af dem?
Avatar billede keysersoze Guru
21. december 2008 - 11:00 #2
den hyppigste fejl er at der ikke er brugt den korrekte kolonnetype - fx sorteringen vil blive vidt forskellig om du lægger tal ind i et tekst- eller et talfelt. Men for at komme det nærmere bliver du nødt til at give lidt mere info.
Avatar billede lldjezll Nybegynder
21. december 2008 - 11:01 #3
Jamen der skal sorteres efter højeste rank og er der nogen der har samme rank f.eks. 4, skal der sorteres efter hvem der har højeste promotion.
Avatar billede lldjezll Nybegynder
21. december 2008 - 11:03 #4
Promotion er varchar og rank er int.
Avatar billede dkfire Nybegynder
21. december 2008 - 11:17 #5
varchar skal du ikke bruge til et kommatal, mysql vil aldrig sortere tal rigtigt med en varchar.
Avatar billede keysersoze Guru
21. december 2008 - 11:27 #6
når tekst sammenlignes vil fx 10 komme før 5 da det jo er første karakter og ikke værdien der sammenlignes på - så jeg ville klart overveje at benytte korrekte kolonnetyper.
Avatar billede lldjezll Nybegynder
27. december 2008 - 18:02 #7
Det hjælper intet, rettede promotion til float og beholdt rank som int.
Avatar billede dkfire Nybegynder
29. december 2008 - 12:43 #8
Og hvordan ser dit resultat ud nu og hvordan laver du det resultat ???

Kunne det skyldes du skal have byttet om på rækkefølgen ??
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 01:07 #9
lukketid?