Avatar billede ivano Nybegynder
22. december 2008 - 20:40 Der er 1 kommentar

Ny printer vil kun printe blankt

Hej.

Jeg har lige installeret en ny printer hos min bedstemor fordi den gamle kun ville printe blanke sider ud.
Nu viser det sig så at det samme er tilfældet når jeg vil prøve at printe på den nye: en HP deskjet F2XXX
Det er ligegyldigt om jeg prøver et billede eller et word dokument, computeren fortæller at den har printet siden ud, men det er bare en blank side.

Jeg kan imidlertid godt få den til at scanne et billede ind på computeren, og selve kopimaskine funktionen, hvor computeren ikke skal være indblandet, virker også fint.
Så derfor er jeg kommet frem til at det må være et problem med computeren, men hvad?
På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2008 - 08:43 #1
Du kan jo geninstallere PC´en ;-)

Prøv at tjekke, om der ligger filer i c:\windows\system32\spool\printers

Gør der det, er det sandsynligvis dem der driller. Du kan sikkert heller ikke slette dem, før du har stoppet spooleren.

Det gør du fra en kommandoprompt med kommandoen "Net stop spooler" (uden gåseøjne).
Når du har slettet filerne, kan du enten genstarte PC´en, eller skrive kommandoen "Net start spooler" for at få den igang igen.

Er der ingen filer i nævnte bibliotek, har jeg ingen idé - andet end at afinstallere samtlige printere og printerdrivere, og begynde helt forfra.