Avatar billede thisen291 Nybegynder
24. december 2008 - 14:11 Der er 13 kommentarer

Fra Trådløs til kabel

Hej Kandu brugere.
Jeg leder efter en router/accespoint der kan modtage et trådløs signal og køre det ud på kabel.
Findes det?!?
Giv evt Link :D
Avatar billede renehinsch Praktikant
24. december 2008 - 14:40 #1
Avatar billede thisen291 Nybegynder
24. december 2008 - 14:57 #2
Har du evt et link til en dansk forretning der forhandler den og er du sikker på den kan fra trådløs til kabel?
Avatar billede thisen291 Nybegynder
24. december 2008 - 15:02 #3
Avatar billede dude1992 Nybegynder
24. december 2008 - 15:45 #4
Nej et ap er ikke det samme som nummer 1 henviser til :)

den han henviser til er specielt lavet til at opfange et trådløst signal fra dit ap og smide det videre til f.eks en ps2 eller xbox der lige præsis ikke har trådløs, men kun kablet.

Hvor mange er det det skal sluttes til og hvad er grunden til du ikke vil bruge kabel ?
Avatar billede thisen291 Nybegynder
24. december 2008 - 17:45 #5
Grunden til at jeg vil have en Accespoint/router der kan opfange et trådløs signal er at jeg snart skal flytte ud en i campingvogn, i min mors have, på grund af ombygning.
Så jeg vil naturligvis gerne have netadgang til min Stationær computer og da jeg har så dårlig efaring med trådløs net, på min stationær vil jeg gerne have det kørt fra en accespoint ned på kabel.

vi er 2 der skal sluttes til (mig og min bror).
Avatar billede renehinsch Praktikant
25. december 2008 - 14:44 #6
Hvis du har dårlig erfaring med trådløst netværk skal du helt droppe det for at undgå problemerne og i stedet trække kabel hele vejen. Det hjælper dig ikke noget at køre det sidste stykke med kabel når du stadig benytter trådløst (der giver dig problemer) i midten.
Avatar billede thisen291 Nybegynder
26. december 2008 - 11:29 #7
Grunden til jeg har haft dårlig efaring med trådløst, er at sidst jeg havde et trådløst netkort på min stationær var det et USB Netkort. Det virkede fint når jeg bare skulle surfe på nettet. Men hvis jeg spillede f.eks counter-strike eller et andet fps spil, så fik jeg konstant lag spikes. Pingen var egentlig okay, men når man får store lag spikes hele tiden, er spillet uinterressant.
Det skal så også siges, at det er 3 år siden, så teknologien er nok blevet forbedret i dag.

Jeg har ikke mulighed for at trække kabel herhjemme, så derfor leder jeg efter den optimale løsning.
Avatar billede renehinsch Praktikant
26. december 2008 - 12:12 #8
Jeg vil anbefale at du sætter en PCI adapter med ekstern antenne i din desktop PC. USB kort har en lille indbygget antenne som du oven i købet gemmer under bordet i ly af et PC stålkabinet. Hvis du benytter en N draft baseret adapter får du yderligere gavn af den nye forbedrede antenne teknologi (= bedre modtagelse). Jeg har haft gode erfaringer med Linksys WMP300N på Windows XP.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205105#top10
Avatar billede dustie Mester
27. december 2008 - 01:52 #9
Du kan godt bruge et access point til at hente signalet ned (client mode). Så kan du sætte det til din switch med et kabel. Skal du kun have én computer på er et netkort dog nok lige så godt.
Avatar billede dustie Mester
27. december 2008 - 02:17 #10
Du skal dog være opmærksom på at det kan kan være et krav at de er af samme fabrikant. Det kræver den Linksys du linker til fx.
Avatar billede 383ci Nybegynder
30. december 2008 - 14:53 #11
Hej hej

En Linksys WRT54GL der er opdateret med Tomato som sættes i client mode. Så køre det, du kan selv skrue op og ned for sende styrken på den og dermed forbedre forbindelse til basisstationen.
Samtidig får du 4 LAN porte at lege med.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069&searchArea=&Soegeord=

http://www.polarcloud.com/tomato/
Avatar billede dustie Mester
31. december 2008 - 14:42 #12
Routeren understøtter client mode fra fabrikken.
Avatar billede renehinsch Praktikant
05. marts 2009 - 23:20 #13
Tid til at få lukket af?