Avatar billede erlandsen Seniormester
31. december 2008 - 12:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

windows fjernsupport

er der nogen der kender noger der har fået windows fjernsupport til at fungere uden for sit eget netværk?
Avatar billede welcor Nybegynder
31. december 2008 - 13:20 #1
Ja - gennem brug af msn messenger. MSN sørger åbenbart for at åbne de rette porte.
Avatar billede erlandsen Seniormester
31. december 2008 - 13:35 #2
hvis nu man ikke vil have messenger installeret på arbejdspc'er - og vil bruge fjernsupport via e-mail - er der da nogen der har fået det til at virke - andet end inden for eget netværk?
Avatar billede swiatecki Novice
31. december 2008 - 14:58 #3
prøv at åbne port 3389, det er den der bliver brugt til remote desktop
Avatar billede erlandsen Seniormester
31. december 2008 - 17:52 #4
er ikke helt med på det med at åbne port 3389?
jeg har deaktiveret min norton firewall på begge computere og på min netgear router er der kun noget der hedder Port Forwarding / Port Triggering og der skal man også skrive ip adresse - men hvilken?

jeg har alligevel også installeret MSN men når jeg vælger "Handlinger - Anmodning om fjernsupport.." - så modtager jeg ikke beskeden - uanset hvilken af de to pc'er jeg sender fra (har også slået firewall fra på begge)?
Avatar billede erlandsen Seniormester
01. januar 2009 - 20:08 #5
Jeg kan godt få windows fjernsupport til at virke gennem MSN - men kun inden for eget netværk - men hvis jeg f.eks. tager en pc og forbinder til internet via telias mobile bredbånd - så kan jeg ikke bruge windows fjernsupport - hverken med MSN eller via E-mail. Nogen der ved hvad problemet kan være?
Avatar billede sexpac Nybegynder
03. januar 2009 - 11:03 #6
noget er viller gøre det meget nemmere er: www.logmein.com der kan du oprette den gratis version og registere fler computer ind som du kan logge ind på og bruge. Du kan også vælge betalings vesionen så du kan hente og smide filer i andrer computer til og fra den computer du sidder ved.
Avatar billede erlandsen Seniormester
24. januar 2009 - 22:44 #7
lukker