Avatar billede zappa Nybegynder
03. januar 2009 - 12:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Puslespil - og skære brikker

Lad os nu sige man gerne vil programmere et pusslespil i C#, hvor det er muligt at flytte brikker vha. musen. Brikkerne kan f.eks. være på højre side og selve pladen på venstre. Hvis brikkerne er rektangler burde det være forholdvis let at skære billedet ud i X antal brikker (vha. g.drawImage), men hvad gør man hvis brikkerne skal ligne rigtige puslespilsbrikker?

Kan man på nogen måde skære f.eks. en stjerne af et billed i C#?

Vh. A
Avatar billede driis Nybegynder
03. januar 2009 - 18:24 #1
Jeg ville gøre det således:

1) Lave et nyt Bitmap i den størrelse, brikken skal være (inkl. "tap")
2) Lave outline af det område, brikken skal fylde, med et GraphicsPath objekt.
3) Bruge Image.IntersectClip metoden (eller SetClip) - Clip området gør, at der kun bliver tegnet i det givne clip område.
4) Kopiere billeddata over fra originalen vha. DrawImage.
Avatar billede zappa Nybegynder
07. januar 2009 - 22:45 #2
Hej Driis

Mange tak for dit forslag.
Med dit forslag kan jeg nu tegne en brik (som endda ligner en rigtig brik).
Avatar billede zappa Nybegynder
07. januar 2009 - 22:45 #3
Svar