Avatar billede jimgordon Nybegynder
03. januar 2009 - 14:01 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

VB.NET til C#

Sidder med nogle extensions i vb der skal oversættes til C# og er gået kold i de generiske ienumerable. Nogle der kan lave dem til C#.

    <Extension()> _
    Sub AddRange(Of T)(ByVal col As ICollection(Of T), ByVal sequence As IEnumerable(Of T))
        For Each item In sequence
            col.Add(item)
        Next
    End Sub

her er mit go, der ikke virker:
        public static void AddRange<T>(this ICollection<T> col, IEnumerable<T>sequence)
        {
            foreach (IEnumerable<T>item in sequence)
                col.Add(item);
        }

Her er jeg gået helt kold med inline funktioner.
    <Extension()> _
    Function MinDBL(Of T)(ByVal x As IEnumerable(Of T), ByVal y As Func(Of T, String)) As Double
        Return x.Min(Function(z) CDbl(y(z)))
    End Function
Avatar billede driis Nybegynder
03. januar 2009 - 14:39 #1
Det er fordi at man i C# ikke skal angive Extension attributten eksplicit, men i stedet bruge this keyword på første parameter. Så dit første eksempel bliver til:

public static void (this ICollection<T> col, IEnumerable<T> sequence)
{
  foreach(var item in sequence)
    col.Add(item);
}

(Utestet, men jeg skulle mene at den er ok).
Avatar billede driis Nybegynder
03. januar 2009 - 14:43 #2
Skal nok lige have funktionsnavnet med :-)
public static void AddRange<T>(this ICollection<T> col, IEnumerable<T> sequence)
{
  foreach(var item in sequence)
    col.Add(item);
}

Og den næste er nok:
public static double MinDBL<T>(this IEnumerable<T> x, Func<T,string> y)
{
  return x.Min(z => Convert.ToDouble(y(z)));
}
Avatar billede jimgordon Nybegynder
03. januar 2009 - 23:36 #3
ok tak, min foreach variable var forkert. Har du en ide til den sidste:

    <Extension()> _
    Function MinDBL(Of T)(ByVal x As IEnumerable(Of T), ByVal y As Func(Of T, String)) As Double
        Return x.Min(Function(z) CDbl(y(z)))
    End Function
Avatar billede driis Nybegynder
04. januar 2009 - 01:11 #4
Er den ikke god nok den jeg har postet allerede ?

public static double MinDBL<T>(this IEnumerable<T> x, Func<T,string> y)
{
  return x.Min(z => Convert.ToDouble(y(z)));
}
Avatar billede jimgordon Nybegynder
04. januar 2009 - 14:42 #5
jo, må lide af natteblindhed...
Takker for hjælpen.