Avatar billede cdull Nybegynder
03. januar 2009 - 22:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL Express og alm. sql server forskelle?

Hej.

Hvad er forskellene på at bruge SQL Server almindelig og SQLServer Express?

vil det kunne lade sig gøre at have en udviklingsmaskine som kører det ene, og en anden maskine som kører det andet, og så kun have ændringen i connection string? eller i config?

På forhånd mange tak.
Avatar billede softspot Forsker
03. januar 2009 - 23:20 #1
Såvidt jeg er informeret drejer forskellene sig primært om at express udgaven er begrænset i størrelsen af databasen der kan benyttes og antallet af processorer. Derfor vil jeg mene du sagtens kan have din udviklingsmaskine til at køre Express og produktionsmaskinen/-serveren til at køre den fulde version af SQL Server (det gør jeg i det mindste selv og har ikke haft problemer med det endnu).
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2009 - 23:47 #2
Express har nogle limits:
  max. størrelse på en database er 4 GB
  den man max. bruge 1 CPU og 1 GB RAM
og mangler nogle features (indenfor clustering, replicatiion, tuning, datawarehouse, email etc.).

Express er grundliggende samme software som andre editions - der er ikke nogen forskel
set fra din .NET apps side. Samme SQL kommandoer, samme connection strings etc..
Avatar billede guidmaster Nybegynder
04. januar 2009 - 00:25 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2009 - 00:43 #4
re dotnetbogen)

Så vidt jeg har forstået behøver man ikke "with Advanced Services" for at få Management Studio Basic - men
"with Tools" skulle være nok - det er kun hvis man vil have full-text og reporting
at du behøver "with Advanced Services".
Avatar billede cdull Nybegynder
15. januar 2009 - 18:57 #5
Mange tak de herrer. Softspot og arne_v må meget gerne smide et svar så i kan få point.

Guidmaster tak for linket men de andre nævner det direkte i tråden, derfor point. Håber det er i orden.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2009 - 19:22 #6
.
Avatar billede cdull Nybegynder
21. januar 2009 - 17:12 #7
softspot?
Avatar billede cdull Nybegynder
05. oktober 2010 - 11:37 #8
Jeg lukker spørgsmålet med point til arne_v

Jeg fandt derudover følgende comparer på microsoft's side.
Meget informativ.
http://www.microsoft.com/sqlserver/2008/en/us/editions-compare.aspx