Avatar billede ronay Nybegynder
07. januar 2009 - 18:08 Der er 2 kommentarer

3D grafikker søges!

3D grafikker søges.

En ven og jeg har startet et lille projekt op. Og kunne tænke os en grafikker eller flere ;).
Projektet er et 3D spil. Som har en unik ide i sig. Ingen detaljer rigtigt kan nævnes. Ud over det er et spil og har noget med Spejder at gøre. Synes du det er noget for dig og har lidt tid til overs?.
Så hvis du kan lave 3D karaktere, rigge, og animere dem, og har lyst til at være med, så skriv til runenielsen@ronay.dk.
Du arbejder helt gratis, dog hvis spillet nogensinde kommer ud rigtigt osv. kan du få en andel efter aftale. Og navn et sted ;).
Jeg er 12 år.(snart 13!) min ven er 15 år.(snart 16!)
Vi vil ha' en demo klart snart til dem der vil være med i det ;).
Useriøse svar bedes blive ude vi respektere jer, så respekter os ;)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
07. januar 2009 - 19:02 #1
Først og fremmest synes jeg at I skal roses for initiativ tagen.

Dernæst tvivler jeg på at I har realiseret hvor meget arbejde der skal lægges i et spil af bare rimelig kompleksitet. Har I nogen erfaring med programmering? Jeres alder taget i betragtning gætter jeg på nej, hvilket vil sige at I ikke søger en 3D grafiker, men en programmør der kan gennemskue 3D matematik, lave en game engine for jer, lave alle textures og alle modeller selv, implementere handling og actions efter jeres "vejledning", er familiær med DirectX eller OpenGL, hvorefter i deler i porten eftersom det er jeres ide.

Som sagt er det ikke en kritik af jer, synes skam stadig I fortjener ros for initiativ, men umiddelbart kan jeg godt forstå hvis der ikke kommer alverden af seriøse henvendelser.

Det hele sagt, hvis der er god mening bag ved det hele, kunne jeg godt være interesseret... :)

Med venlig hilsen
Avatar billede craksy Nybegynder
07. januar 2009 - 19:57 #2
hej.
jeg er programmøren på projektet og har omkring 4-5 års erfaring med programmering af forskellig art (sådan lidt on'n off).
jeg er udemærket klar over hvad dette projekt vil kræve, og det er også grunden til at jeg sætter små "milepæle", eller mål, som jeg tager bid for bid, for at gøre det nemmere overskuligt.
hvad angår graphics libary, bruger jeg DirectX 9.
har dog ikke lavet min egen engine, men benytter mig istedet af Esenthel engine, som fint dækker vores behov.
desuden vil jeg, som Ronay sagde, lægge en demo ud snarest muligt så i kan se at det er "the real deal"

hvad angår textures så er min ven Ronay i stand til at bruge photoshop til den opgave.
Han laver desuden også concept selvom det er lidt "løst" lige pt. men det bliver udviklet mens jeg får de mest basale funktioner på plads i spillet.

jeg håber dette er mere overbevisende, og at i vil blive endnu mere overbevist når jeg kan lægge screenshots, og en demo ud.

-Craksy