Avatar billede plazm Nybegynder
10. januar 2009 - 12:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedszone ved afvikling af et program fra netværksdrev

Hey

Jeg sidder og er ved at udvikle et værktøj som skal bruges af 3-4 mennesker, som alle har adgang til det samme netværksdrev.

Min applikation bruger en sql server, og det er her problemet ligger.

Ligger min applikation lokalt på komputeren, så kører den fint, men når det prøves afviklet fra netværksdrevet, så bliver det pludselig forbudt at forbinde til sql serveren (defineret på en ip).

Hvordan løser jeg dette problem, så jeg ikke skal til at lave nogle indstillinger om på lokalcomputerne, for så kan de ligeså godt bare kopiere programmet over, på computeren.
Avatar billede driis Nybegynder
10. januar 2009 - 13:46 #1
Du kan bruge caspol.exe til at give dit netværksshare full trust. Hvis klientmaskinerne er i et domæne bør du kunne gøre det centralt (så du ikke skal gøre det på hver klient pc).
Avatar billede plazm Nybegynder
10. januar 2009 - 16:09 #2
okay, så det er simpelthen den eneste løsning at lave så der er full trust på alle computerne :s
Avatar billede driis Nybegynder
10. januar 2009 - 18:21 #3
Ja, jeg mener ikke, at der er anden udvej.
Avatar billede plazm Nybegynder
11. januar 2009 - 12:23 #4
Nå jamen så må man bare igang :)
Smid et svar..
Avatar billede driis Nybegynder
11. januar 2009 - 13:41 #5
Svar :-)