Avatar billede hansen Nybegynder
11. januar 2009 - 20:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde pris på porto

Hej, jeg har brug for lidt hjælp igen.
Jeg har en vægt på f.eks. 5,5 kg., dette skal jeg bruge til finde prisen på portoen til forsendelse af enheden.

Jeg slår op i en tabel/DB og finder her vægten.
Den skal så finde en pris ved at slå vægten op, hvis den er under eller lig med 5 kilo er prisen xx kroner, lig med eller under 10kg en anden pris osv alt efter hvad der står i DB.

Hvordan tjekker jeg at vægten er under eller lig med vægten før den looper videre til næste opslag i DB??
Avatar billede driis Nybegynder
11. januar 2009 - 22:23 #1
Hvis du har vægt og pris værdierne i en tabel som Price og Weight kan du lave dette opslag og få prisen:

SELECT TOP 1 Price WHERE Weight >= @packageWeight ORDER BY Weight ASC
Avatar billede hansen Nybegynder
17. februar 2009 - 22:12 #2
Hej driis

Beklager den lange svartid, jeg har ikke fået tingene til at virke endnu, men syntes ikke du skal vente med point. Tak for hjælpen, giver du et svar.
Avatar billede driis Nybegynder
17. februar 2009 - 22:41 #3
OK