Avatar billede swiatecki Novice
12. januar 2009 - 13:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytte "System, Active samt Primary" partition

Hejsa Eksperter

Jeg har følgende situation:
http://www.swiatechs.com/disks.jpg

Jeg har XP installeret på "D: Preboot" men vil nu gerne slette denne partition, det kan jeg dog ikke da "System, Active samt Primary" er på denne partition.

Er det muligt at flytte disse til C: således jeg kan slette XP og bruge pladsen som "data drev"

Vh

Nicholas Swiatecki
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 09:02 #1
der er ikke mange der falder over dig for at hjælpe og det tror jeg skyldes at det du er ude i er svært og risikabelt på den måde at der går der ged i det.

du kommer lettest over det ved at bruge f.eks et købe program acronis

http://www.acronis.com/

og så er jeg ikke helt sikker på den kan

du kunne også prøve linux baserede programmer som det her

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=271779

men det er jeg heller ikke sikker på virker uden der går ged i dine partitioner.

det der virker er en ny install af vista hvor du fjerner alle partitiner og opretter ny/nye partitioner på den/de størelser du ønsker.

det er mit råd og måske findes der en let løsning - lad os se om der er nogen med et bud.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 09:03 #2
måde at der går ged i det

bug.
Avatar billede swiatecki Novice
13. januar 2009 - 09:40 #3
Jeg prøvede med acronis, men synes ikke jeg kan finde funktionen, ved du hvor den ligger? :)
Avatar billede thov Forsker
13. januar 2009 - 13:27 #4
Du kan prøve at tilrette Vista's bootloader, så XP tages ud af 'drift'.
Hent EasyBCD til formålet http://neosmart.net/dl.php?id=1
Avatar billede swiatecki Novice
20. januar 2009 - 19:03 #5
Jeg brugte aronis, det virkede dog ikke helt som forventet - lige pludselig manglede der MBR og sådan ;)

Men lidt repair cd fusk fik det til at virke.

Skriv hvis i vil have point, jeg lukker her om 24 timer :)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2009 - 08:23 #6
acronis.
nye programmer er ikke sådan lige at lure.