Avatar billede sexpac Nybegynder
13. januar 2009 - 12:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er dette korrekt dask sætning?

Hej alle sammen...

Min kollega kom med en lusket vist... Heldigvig lavede jeg ikke væddemål med ham :)

Han påstod at han kunne kravle ind i en flaske, det pårstod jeg at var umuligt, men til sidst fortalte han fusken...

Han kommer ned på alle fire, begynder at kravle og ramer flasken...

Er dette korrekt sagt på dansk at når man rammer flasken er det samme som at komme i flaske..

Eksempel: Jeg kom til at gå ind i ham der står der (når man rammer personen)

Der må være et eller andet på dansk der siger at dette ikke er sagt på korrekt dansk...
Avatar billede sexpac Nybegynder
13. januar 2009 - 12:57 #1
Sry ingen point
Avatar billede sexpac Nybegynder
13. januar 2009 - 12:57 #2
Det er en vane at jeg giver 200 point for alle mine spørgsmål. Så derfor har jeg snuppet dem selv igen....
Avatar billede mstorgaard Praktikant
13. januar 2009 - 13:13 #3
Du kommer jo selv med eksemplet med at man går ind i en anden person, det gælder vel også for en flaske. Idéen i væddemålet er vel også, at du skal misforstå ham (:
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 13:13 #4
Nå, det var da ærgeligt :(
Men uden point går det nok alligevel...

Jo, det er skam rigtig dansk. Tvetydigheder er der mange af. Hør bare på de fleste komikere.
Og hvis du kigger dig lidt omkring på butiksskilte og i aviser, vil du finde masser af sjove formuleringer, hvor man godt kan se, hvad personen mente med det, men hvor den egentlige betydning er noget anderledes end tiltænkt.

  // Steeven
Avatar billede sexpac Nybegynder
13. januar 2009 - 13:21 #5
Mstorgaard > Den eksempel jeg kom med er var jeg heller ikke sikker på. Tænkte om om det kunne være noget i stil med slang ord.

Steeven > Det er da trist... Jeg fortalte ham ellers at han tog fejl og at man ikke kunne sige det på dansk som skulle give en betydning, og igen at ejg nok skulle bevise det. jeg tror at jeg får ham til at glemme det :)
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 13:29 #6
Hvad med at være lidt opfindsom og lade ham smage sin egen medicin? ;)

  // Steeven
Avatar billede mstorgaard Praktikant
13. januar 2009 - 13:39 #7
Der er også den med at sige at man kan tage mellem 2-300 armbøjninger på 2 minutter.

Det smarte er så, at man vil tro, du mener mellem 200 og 300, men rent faktisk mener mellem 2 og 300 (:
Avatar billede sexpac Nybegynder
13. januar 2009 - 13:41 #8
hehe ja den er go... Jeg prøver den lige med ham en gang :)
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 13:58 #9
Eller har du nogensinde prøvet at række tungen ud og røre næsen? ;)

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 14:12 #10
Lige apropo: Se denne side www.cigarfar.dk

Det handler mest om morsomme stavefejl og folk, der ikke kan stave dansk, og uheldige skilte, computerbeskeder og uheldige ordvalg. Der er deriblandt en hel del ordtvetydigheder, som er ret fornøjelige.
God fornøjelse :)

  // Steeven
Avatar billede norbert_ Nybegynder
13. januar 2009 - 15:55 #11
Jeg kan stikke en arm gennem en en-krone :-)
Tag en en-krone, læg den på armen og tag så en nål og stik dig gennem hullet på mønten :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2009 - 17:11 #12
I har da også set Anders Matthesen:
"Er det godt eller dårligt at have et blink i øjet - hvis man er fisker?" ;)

  // Steeven