Avatar billede kenya1546 Nybegynder
16. januar 2009 - 08:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Router PPPOE og hastighed

Hej Jeg har 25/25 mbit fra energi midt.
Når jeg tester via TPSpeedStat1.0 igennem routeren får jeg en hastighed der hedder 10/16 mbit.(trådløs)
Når jeg tester via kabel til router så hedder hastigheden 16/16 mbit.
Når jeg tester direkte i modem med PPPOE login hedder hastigheden 25/25 mbit.
Router = Zyxel G2000
trådløsnetkort intel 4965ABGN
Netkort 100mbit

Routeren viser at der er tilsluttet 100mbit netstik og trådløse signal er 85% af 54mbit.
Kryptering er wpa-psk.
Jeg har prøvet en hel del i forhold til opsætning af routeren.
Netkortet har jeg ikke ændret noget ved fordi jeg jo kan se det virker når den kobler direkte op.
Jeg vil gerne gå via routeren idet den har indbygget firewall, men kan jeg ikke få den hastighed jeg betaler for, så må kaspersky internet security jo tage over.
Router: http://dl01.zyxel.com/DownloadLibary_ShortName/G-2000/datasheet/G-2000_1.pdf

Så spørgsmål nr. 1:
Hvordan kan det være at routeren "æder" hastigheden, både kablet og trådløs?

Spørgsmål nr. 2:
Kan jeg undlade at indtaste PPPOE info i routeren, og så bare bruge adgangsklient på hver computer?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2009 - 09:00 #1
ved ikke meget om det men her er et sted du kunne prøve at nærlæse

https://www.opendns.com/homenetwork/start

https://www.opendns.com/homenetwork/start/device/router

m.v.h
Avatar billede locke Nybegynder
16. januar 2009 - 09:11 #2
Toms hardware har testet routeren. Men deres hardware/firmware revision har den et loft på ca 16 Mbit.

Ligesom din pc, så har en router en cpu. Når den bliver belastet 100%, så kan den ikke behandle yderligere data
Avatar billede locke Nybegynder
16. januar 2009 - 09:12 #3
Og linket... http://www.tomshardware.co.uk/zyxel-zyair-g-g2000,review-1003-10.html
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
16. januar 2009 - 10:24 #4
Jeg læser lige lidt fra tomshardware og ser på det.
Som du beskriver det så vil det ikke gøre en forskel om jeg kører uden om PPPOE i routeren og selv logger på via computeren eller ej. Det er simpelthen cpu i routeren der er for langsom.
Forresten den er opgraderet med seneste firmware (dvs fra år 2005)
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
16. januar 2009 - 16:54 #5
Jeg kan godt se at der ud fra testen ikke er så meget at gøre. Jeg havde dog lidt svært ved at læse om det er kun wireless de har testet eller det også er kablet de har testet hastigheden ved. Er der andre der lige kan gennemskue det for mig?
Det er forresten samme firmware som den testede udgave der er i min.

Til spørgsmål nr. 2. Er det muligt at routeren bare videresender adgangen til modem'et til hver enkelt PC og de så hver især logger sig ind via PPPOE? Eller det kan man ikke gøre? (Det er tillægsspørgsmålet)

Locke - hvis du lige smider et svar op så får du point for din indsats.
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
20. februar 2009 - 09:10 #6
lukker