Avatar billede bobjoern Nybegynder
26. januar 2009 - 19:44 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Betinget formatering ud fra drop down menu

Jeg står med et aktuelt problem som jeg ikke umiddelbart kan løse, og andre 'eksperter' jeg arbejder med har heller ikke løsningen.

Jeg har tre lister(ark), med udtræk fra sql databaser.

Det mit problem så går ud på er at jeg ønsker at lave to drop down menuer i ark 1 ud fra data i ark 2 og 3.

Et eksempel:
I ark 1 har jeg et varenummer, fx 999999 som kan have 3 forskellige størrelser, og 3 forskellige sprogmuligheder

I ark 2 har jeg et udtræk hvor varenummeret fremgår op til flere gange og de forskellige størrelser fremgår. Kan være alt fra 1-10 størrelser pr vare.

I ark 3 har jeg et udtræk hvor varenummeret fremgår op til flere gange og de forskellige sprogkombinationer fremgår.Kan være alt fra 1-10 sprog pr vare.

Det jeg så gerne vil have er.

A1: Varenummer
B1: Dropdown (Størrelseskombinationer på varenummeret) fra ark 2
C1: Dropdown (Sprogkombinationer på varenummeret) fra ark 3

Jeg skal have data valideret, eftersom det skal anvendes til eksport ind i Dynamics AX.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Mvh Bo
Avatar billede bobjoern Nybegynder
26. januar 2009 - 19:46 #1
Ser det selv som en blanding mellem betinget formatering og et L-opslag.
Avatar billede excelent Ekspert
26. januar 2009 - 20:38 #2
Avatar billede bobjoern Nybegynder
27. januar 2009 - 10:20 #3
Tak for det - men mangler bare lige at den kan anvendes på alle celler i række B og C. PT er det kun B1 og C1.
Avatar billede excelent Ekspert
27. januar 2009 - 10:39 #4
ved ikke om det er sådan du mener, men denne virker til række 100

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Set sh2 = Sheets("Ark2")
Set sh3 = Sheets("Ark3")
rk2 = sh2.Cells(65500, 1).End(xlUp).Row
rk3 = sh3.Cells(65500, 1).End(xlUp).Row
For Each c In sh2.Range("A1:A" & rk2)
If c = Cells(1, 1) Then liste = liste & c.Offset(0, 1) & ","
Next
With Range("B1:B100").Validation
    .Delete
    .Add xlValidateList, Formula1:=liste
    .InCellDropdown = True
  End With
For Each c In sh3.Range("A1:A" & rk3)
If c = Cells(1, 1) Then sprog = sprog & c.Offset(0, 1) & ","
Next
  With Range("C1:C100").Validation
    .Delete
    .Add xlValidateList, Formula1:=sprog
    .InCellDropdown = True
  End With
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
04. februar 2009 - 16:56 #5
Hvordan går det ?
Avatar billede excelent Ekspert
12. februar 2009 - 19:46 #6
?