Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. januar 2009 - 15:36 Der er 10 kommentarer

Pc opstart giver bluescreen

Hej Eksperter

Jeg sidder med en computer som går i bluescreen når man starter computeren og windows load billedet kommer frem.

Bluescreen lyder : A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to you your computer.

If this is the first time you you've seen this stop error screen restart your computer . If this screen appers again follow these steps:
Disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup utilities. Chek your harddrive configurations, and chek for any updated drivers. run CHKDSK /F to tjek for harddrive corruption, and then restart your computer

Technical information
*** STOP: 0x00000024(0x00190203,0x8732D4E0,0xC0000102,0x00000000)

Jeg kan ikke komme til at gøre noget af det overstående, har prøvet at starte computeren op med f8 og så vælge gendan og safemode med komandopromt.

Hvad kan man gøre?
MVH
M. Ankerstjerne
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. januar 2009 - 16:47 #1
prøver lige igen
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2009 - 16:51 #2
Jeg tror det er noget filsystem fejl.

Du skriver du har prøvet at starte op i fejlsikker tilstand, men skrive ikke om den kunne.

Er det XP eller Vista ?

Du kan evt starte op på den oprindelige installations skive, og gå ind i genoprettelseskonsollen. Derfra kan du køre CHKDSK programmet.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. januar 2009 - 16:55 #3
Det er en windows xp computeren køre på, og uanset hvad jeg gør ender computeren op i bluescreen, man når lige og se den sorte windows load screen. så kommer den. Jeg har ikke den oprindelige installations skive hos mig.
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2009 - 17:10 #4
Så skaf en.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. januar 2009 - 17:17 #5
Har fået en xp cd nu, når jeg booter fra cd'en laver den de forberedende filforberedelser, så snart den skulle komme til at installere windows eller reperere, kommer bluescreen igen med samme besked.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. januar 2009 - 17:26 #6
Nu hedder technical information : ***stop: 0x0000007B (0xF78EA63C, 0X00000034 , 0x0000000... )
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. januar 2009 - 17:53 #7
og vi er tilbage ved at vi får

Technical information
*** STOP: 0x00000024(0x00190203,0x8732D4E0,0xC0000102,0x00000000)

ingen yderligere text står ved.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. januar 2009 - 18:51 #8
op
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2009 - 18:56 #9
http://support.microsoft.com/kb/314058/da Følge vejledningen for at komme i genoprettelseskonsollen, og læs om CHKDSK, da det er andre switches efter CHKDSK i genoprettelseskonsollen.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
31. januar 2009 - 23:13 #10
guiden kan jeg ikke få til at virke, da jeg ikke kan komme så lang i processen.

Når jeg starter op med en windows disk, får jeg blå skærm inden jeg kan vælge reperer og  installer og de andre muligheder.

Det virker som om at så snart der kræves noget af harddisken, lukker den ned..