Avatar billede mikeqphone Nybegynder
02. februar 2009 - 01:31 Der er 8 kommentarer

Buydomains.dk - ADVARSEL

Dette er ikke et spørgsmål, men derimod en advarsel.

REGISTRER IKKE DOMÆNER HOS BUYDOMAINS.DK!
HAR DU DOMÆNER HOS DEM SÅ FLYT DEM!

Alt tyder på, at Buydomains.dk har trukket stikket ud og er gået under jorden.
De hverken registrerer eller fornyer domæner, selvom ens konto hos dem viser, at det er gjort. Vi har allerede mistet flere domæner.
Vi har i over 14 dage forsøgt at komme i kontakt med dem (telefon, mail, support-ticket), men desværre forgæves.
Vi er nu i fuld gang med at kontakte de Registrars (netsol.com, enom.com, cronon.de), som Buydomains har været reseller for, så vi hurtigst muligt kan få vores resterende domæner "bragt i sikkerhed".
Avatar billede BoogieBag Nybegynder
10. september 2009 - 12:03 #1
hej mikeqphone
Jeg oplever selv nu problemer med dem
Hvad kan man gøre mod dem ? det er simpelthen snyderi hvad de laver.
Kan man anmelde dem til nogen, måske kan man lave en rapport til DR Kontant?
Er det lykkedes at få dine domæner tilbage? hvordan?
Avatar billede mikeqphone Nybegynder
14. september 2009 - 22:27 #2
Hej BoogieBag

BuyDomains stoppede tilsyneladende med at forny kundernes domæner omkring årskiftet 2008/2009 - selvom det, når man lockede ind på sin konto, så ud som det var fornyet.
Så vidt vi ved gjaldt det både "almindelige" kunder og resellers (som vi var).

Vi havde over 100 domæner registreret. Vi har brugt ufatteligt mange timer på at opspore, hvor BuyDomains havde registreret domænerne (BuyDomains var kun reseller og kunne ikke selv registrere). I det omfang domænerne hos de bagvedliggende registrars stadig var registreret i vores navn, kontaktede vi dem pr. mail/telefon og fik på den måde overflyttet domænerne til den danske udbyder GratisDNS.dk. Det er en langvarig og opslidende process!

Vi mistede nogle domæner, der p.g.a. BuyDomains manglende fornyelse, var overtaget/kapret af domæne-hajer.

Da BuyDomains var et amerikansk selskab, er der desværre nok ikke noget at gøre med hensyn til erstatningskrav m.v.

Reseller-programmet (og muligvis også resten) er på en eller anden måde overtaget af F.I.O. Enterprises Inc, der den 11. juni udsendte følgende mail til BuyDomains' resellers:

"F.I.O. Enterprises Inc, has bought the reseller program from BuyDomains.dk, LLC who
is currently restructuring and under new management.  FIO will be releasing a
updated version of the panel shortly and will be located at EuropeDomainNames.
Additional information about this change will be sent in the next 7 - 10 days.

At this time, all current active accounts with active domain names have been
updated and all the domain names are currently secured with FIO Enterprises.
You may access your account at https://reseller.buydomains.dk  This access point
will remain open for the next 3 months.

Current balances have been transferred to BuyDomains.dk, LLC & TLD Management, and
they will be issuing credits / refunds / or using funds for any pending, outstanding,
renewals over the next 90 days and at their discretion.

All future payments made on your account will be billed by FIO Enterprises.
All future payments via paypal or wire must be made to FIO Enterprises as well.
We have credited each account 25$ regardless of the current status of the account.

We are accepting new registrations, renewals, and transfers now.  You may contact
us via Skype at username FIOENTERPRISES to discuss your current buy pricing, promotions,
or any other questions you have about what FIO has in store for the future of the
panel.

FIO Enterprises will be offering a 300$ Value Referral.  For any referral
you send us, we will give you a 25 .DK Domain Coupon, for 25 .dk 1 year
registrations, a value of over 300$.  We understand the issues that arose
with BuyDomains.dk, LLC in the past, and we want to assure you that we are
going to do everything possible to make sure you get the service you need whether
it is sales, technical, pricing, or just customer service, we will be there for you.

English, Danish, & Spanish representatives are available to assist you
with any questions you may have.

We look forward to completing the EuropeDomainNames system, and
we hope that you will find our pricing, services, and support
to your satisfaction.

Sincerely,

Sandra Cinalli
President
F.I.O. Enterprises, Inc."

Vi har i øjeblikket en dialog igang med F.I.O. Enterprises Inc om vores mistede domæner, men de er ikke særligt samarbejdsvillige.

Mange hilsner
Michael (MikeQPhone)
BizOpti.tel
Avatar billede joluc Nybegynder
27. september 2009 - 20:04 #3
Jeg kan lige supplere med at buydomains.dk de sidste to-tre måneder har sendt fakturaer ud på fornyelser der først skal falde om 1 år og de har med det samme charget kundernes kreditkort.

De siger at det er en teknisk fejl og at man får pengene tilbage "efter 30 dage" hvilket ikke sker.

Det er en ren svindelforretning og hvis man har noget i klamme skal man fjerne det hurtigt og sørge for at melde dem til politiet, IC3.com og kontakte deres bank i danmark, Jyske Bank.

Fup og svindel hele vejen igennem - pas på!!
Avatar billede joluc Nybegynder
27. september 2009 - 20:06 #4
Forresten så kan man følge de digitale spor til Network Solutions, så hold jer også derfra.
Avatar billede rital Nybegynder
19. marts 2010 - 20:57 #5
Jeg har oplevet præcis det samme Buydomains med ulovlige hævninger på kontoen og fiktive faktura, som I andre beskriver og kan kun tilslutte mig advarslen.

Jeg har valgt at politianmelde Buydomains, og medierne er også gået ind i sagen:

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1313419.ece

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article1317014.ece

For at få bragt sagerne med Buydomains frem i lyset, er der oprettet en gruppe på facebook "Har du oplevet noget lignende med Buydomains?", hvor man kan gå ind og tilmelde sig, hvis man har haft lignende oplevelser.

http://www.facebook.com/group.php?v=info&gid=368838692947
Avatar billede dunkeren Nybegynder
04. maj 2010 - 07:32 #6
Kan oplyse, at den omtalte facebook gruppe er passeret 250 medlemmer.
Desværre fortsætter de med at lukke folks hjemmesider og mail ned.
Derudover er folk nu også begyndt at miste deres domæner, da buydomains.dk er stoppet med at fornye disse.
Avatar billede dunkeren Nybegynder
18. maj 2010 - 10:05 #7
DR kontant bringer indslag iaften om sagen.
Husk at skal du have flyttet tingene, kan du få hjælpen her :

http://www.stopbuydomains-dk.eu/
Avatar billede runberg Nybegynder
17. juni 2010 - 09:29 #8
Jeg skriver mig så lige på listen også - Har oplevet præcist det samme som i nævner, og det hele er så toppet med at Buydomains.dk nu officielt har lukket deres forretning:

http://update.buydomains.dk/

Mit problem er så at jeg ikke har backup af hverken FTP eller databaser .. Øv øv øv ...