Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2009 - 20:51 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Blokere for adserver.adtech.de

Hvordan blokeres adserver.adtech.de?

Flere og flere sider er pinligt langsomme til tider pga. denne...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2009 - 20:54 #1
Hvis du bruger FF er AdBlock plugin fint i stand til det.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. februar 2009 - 20:54 #2
Brug fx din hosts fil eller et addon til din browser
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2009 - 21:11 #3
Jeg bruger Google Chrome...

Hvad gør jeg?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. februar 2009 - 21:18 #4
Rediger din hosts-fil :)

Læs evt. denne artikel/guide af bufferzone:

http://www.eksperten.dk/guide/1269
Avatar billede kapla Nybegynder
12. februar 2009 - 23:45 #5
Hvis du kører Chrome gennem BFilter fjernes adtech, og en række andre reklamer: http://bfilter.sourceforge.net/
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2009 - 10:49 #6
<ole>

Hvis man synes kasseapparatet hos den lokale bager er for langsomt - og det tager for lang tid at betale for de varer, man har fået - kunne man jo vælge en anden bager. Uden betaling for varerne får bageren nok svært ved at overleve  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2009 - 20:57 #7
Ole - så dør eksperten, får det er den der er den største synder :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2009 - 21:01 #8
Jeg dropper det - har aldrig været god til hosts filer, og bfilter kan jeg ikke se hvordan skal kunne konfigureres :(

Smid nogle svar
Avatar billede kapla Nybegynder
13. februar 2009 - 22:57 #9
Der var ikke noget der skulle konfigureres da jeg installerede det, bare man har Chrome sat op til at køre igennem en proxy, som beskrevet på: http://bfilter.sourceforge.net/doc/browser.php
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2009 - 23:12 #10
http://bfilter.sourceforge.net/doc/ff3.png

Sådan noget fancy stuff findes vist ikke i Chrome... Det er i hvert fald godt gemt, og nægter af bruge IE el. FF...
Avatar billede kapla Nybegynder
13. februar 2009 - 23:31 #11
1. Åbn Chrome
2. Klik på 'svensknøglen' øverst til højre
3. Vælg "Valgmuligheder"
4. Vælg fanen "Avancerede valgmuligheder"
5. I den fane, under teksten "Netværk", vælg "Skift indstillinger for proxy"
6. Vælg "LAN-indstillinger" nederts i det åbnede vindue
7. Under "Proxyserver", sæt hak i "Brug en proxyserver til LAN"
8. Vælg "Avanceret"
9. Indtast 127.0.0.1 i HTTP og 8080 i Port

Noget omstændig, men man kan godt køre Chrome gennem en proxy.
Avatar billede kapla Nybegynder
13. februar 2009 - 23:39 #12
Eller, en noget simplere metode, rediger genvejen til Chrome, og tilføj -proxy-server=127.0.0.1:80
Avatar billede kapla Nybegynder
13. februar 2009 - 23:40 #13
Port 8080 selvfølgelig ...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. februar 2009 - 08:23 #14
#8

Det styrer du jo selv :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2009 - 20:26 #15
Avatar billede kapla Nybegynder
14. februar 2009 - 21:12 #16
#15

Hvis du scroller ned, lige under "Vis Cookies" findes overskriften "Netværk"

Men som jeg nævnte i et tidligere indlæg var det nok nemmere at redigere genvejen til Chrome:

-proxy-server=127.0.0.1:8080

tilføjes ved højreklik på Chrome genvejen, Egenskaber, og tilføje ovenstående linje efter det bestående i "Destination"
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2009 - 22:37 #17
Havde overset scroll :)

Nå men hvis jeg gør som du siger, starter egenskaber for internet for IE...
Avatar billede kapla Nybegynder
15. februar 2009 - 01:11 #18
Ja, det er korrekt, Chrome bruger systemets indstillinger for proxy, og IE vil derved også bruge proxyen, hvis man ikke ønsker det, kan man bruge metoden med at ændre genvejen, som kun har effekt for Chrome.
Avatar billede soemod Nybegynder
19. marts 2009 - 10:24 #19
Jeg gik ind i C:\windows\system32\drivers\etc\hosts og fjernede den der sammen med alt, der har samme DNS. Og vupti, problemet var løst
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2009 - 19:50 #20
Tak for input