Avatar billede frankbs Nybegynder
18. februar 2009 - 08:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Genskabelse af filer på et formateret drev?

Hej.

I et forsøg på at ligge XP ind via Bootcamp er hele harddisken blevet formateret... :-(

Jeg havde nogle billeder liggende på mit OS skrivebord som jeg meget meget gerne vil have igen.

Kan dette lade sig gøre med et stykke software eller hvordan?

Der ligger pt. XP på hele maskinen, og den kan ikke komme på nettet. Jeg har dog en anden maskine der kan komme på nettet, hvis det er. Skal jeg installere OS igen og derfra hente noget software eller hvordan gør jeg det smartest?
Avatar billede hearnz Nybegynder
18. februar 2009 - 09:51 #1
Der findes massere af programmer der kan genoprette tabte/slettede filer. Men de koster desværre alle penge.

Her er feks et:

http://www.ibas.dk/ontrack-datarecovery/easyrecovery/er-data-recovery-dk
Avatar billede frankbs Nybegynder
18. februar 2009 - 09:59 #2
Det med pengene må jeg leve med. Men jeg er i tvivl om jeg skal læse OS ind igen, og så finde et program til mac der kan recover fra en formateret harddisk?

Eller om jeg først skal revcover og så derefter læse OS ind igen?
Avatar billede hearnz Nybegynder
18. februar 2009 - 10:07 #3
Tror du skal satse på at recover hurtigst muligt. Jo flere overskrivninger jo dårligere chance er der for at du får alt dit data ud igen.
Avatar billede Karl Erik Jessen Nybegynder
18. februar 2009 - 12:21 #4
Hvis du vil være helt sikker på at få fat i dine slettede filer så bør du vel hurtigst mulig pille harddisken ud og mounte den read-only på en anden maskine - ellers risikrer du jo at dine billeder bliver overskrevet af cache- og logfiler og lignende.
Avatar billede frankbs Nybegynder
18. februar 2009 - 12:26 #5
Ok. Det vil jeg prøve
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2009 - 17:24 #6
Avatar billede frankbs Nybegynder
19. februar 2009 - 21:02 #7
Det ser ud til det virker helgec. Smid et svar så får du nogle point.
Men hold da kæft det tager lang tid....35 timer, hvor man ikke må standse den, for så starter den bare forfra :-)

Den finder alle billeder computeren nogensinde har været i forbindelse med, både på internettet osv.

Takker.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 21:10 #8
Jeg samler ikke point så dem kan du beholde som et plaster på såret, huskede du at bruge "Fileoption" for at formindske det udbudte materiale
Avatar billede frankbs Nybegynder
20. februar 2009 - 13:43 #9
Takker.

Ja, jeg brugte File Option til at tilrette, så jeg kun får det nødvendige. Men jeg stoppede den her til morgen. Den var nået igennem de filer den sagde den skulle. Herefter startede den forfra, og skrev at der var 14800 timer tilbage af scanningen :-)
hvad den fandt på der aner jeg ikke, men jeg kunne se det var samme antal filer den ville scanne igennem, så jeg stoppede den der. Jeg tror også det meste af det mistede er der. Takker mange gange.