Avatar billede jpc1 Juniormester
18. februar 2009 - 20:34 Der er 6 kommentarer

logger på computer den logger af igen

Hej
Har et problem med at når Jeg logger på min computer med adgangs kode starter den op indtil den viser baggrundsbillede og så logger den af igen og går tilbage til mit log on billede. Kører XP pro
håber der er nogen der kan hjælpe har prøvet at køre chkdsk /p /r, som jeg læste andet sted på denne fortrinelige side

jpc
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 09:29 #1
Start op i safe mode og check denne key: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ WindowsNT \ CurrentVersion \ Winlogon

Den skal pege på: C:\WINDOWS\system32\userinit.exe

Hvis ikke den gør det, har du "Krims Krams" på din computer
Avatar billede jpc1 Juniormester
21. februar 2009 - 08:20 #2
Hej hvordan starter man i safe mode
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 09:48 #3
du trykker F8 (flere gange) lige efter at du har tændt din PC
Avatar billede jpc1 Juniormester
21. februar 2009 - 10:52 #4
Når jeg gør det kommer der en side hvor jeg kan vælger boot select for at en lang historie kort så har jeg haft begge hardisk ude og sat i en anden maskine for at køre virusprogram på dem så de blev renset og så slettede jeg Windows og geninstallerede havde ikke tænkt på at email,printer,og nogle andre ting gik tabt tænkte kun på mine billeder og nogle programmer for at jeg spurgte på det med safe mode er for at tage ved lære til en anden gang
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 11:27 #5
Hvis du kun har slettet Windows folderen, ligger dine ting sikkert stadig på disken under dokumenter. prøv Start>alle programmer>tilbehør>Windows stifinder.

Når du nu har geninstalleret windows, så gør dig selv den tjeneste at oprette en brugerkonto med begrænset adgang og brug denne i det daglige. Problemet er at man normalt logger ind med administrator-rettigheder og det giver virus og andet Krims-krams mulighed for at lave narestreger.

Du kan oprette brugerkonti under kontrolpanel.

Jeg har flere gange måtte skifte brugerkonto for at komme videre, efter disse eventyrlige idioter ude på nettet har fået installeret noget skummelt på min PC. Men i langt de fleste tilfælde, vil disse fabelagtige tumper, installere deres "Software" under en brugerkonto. Og så kan man jo "Æ-bæ" bare skifte konto.
Avatar billede jpc1 Juniormester
21. februar 2009 - 11:53 #6
desværre havde jeg også slette det var deri men jeg har en mappe tilbage som jeg ikke kan komme ind i eller slette det er den mappe som windows havde oprette med computernavn (JPC) da jeg installerde windows iegn oprette den en ny mappe nu hedde den så bare JPC.JPC1 fordi computer hedder JPC1 den står lige nedenuden den som er tom og jeg gerne vil have slettet