Avatar billede moso Nybegynder
19. februar 2009 - 09:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan indsætter jeg RTF i Word vha. VB Script?

Jeg skla indsætte poster fra en database i et word dokument, og oplever problemer når jeg indsætter RFT formatereret tekst.
Teksten vises med html tags, hvilket jeg gerne vil undgå. Selve formateringen skal "oversættes" til word's egen formatering, men det giver mig nogle udfordringer jeg ikke kan løse.
Jeg indæstter tekst i word vha.

Set objWord = CreateObject("Word.Application")
objWord.Visible = False

Set objDoc = objWord.Documents.Add()

With objWord.Selection
        .write "tekst"
End With

Nogen ideer?
Avatar billede supertekst Ekspert
19. februar 2009 - 09:42 #1
Hvad er det for en database?
Avatar billede moso Nybegynder
19. februar 2009 - 09:46 #2
Sharepoint 2003...
Avatar billede supertekst Ekspert
19. februar 2009 - 10:29 #3
Har ikke erfaring med Sharepoint.

Hvordan ser teksten ud? Kunne den måske redigeres?
Avatar billede moso Nybegynder
19. februar 2009 - 12:33 #4
Ja, teksten kan sikkert redigeres, men det er ikke en option.
Jeg forestiller mig at jeg smider teksten i et html.dokument, som vises i explorer. Derfra kopieres den over i word. Dermed bevares formateringen, men som beskrevet ovenfor har jeg en udfordring med at kopiere fra explorer.
Avatar billede moso Nybegynder
23. februar 2009 - 16:14 #5
lukker