22. februar 2009 - 13:23Der er
9 kommentarer og 1 løsning
Gemme automatik på backup disk !
Hej !
Jeg har et spørgsmål, kan det godt lade sige gøre at få det lavet således, at når man gemme på f. eks C drevet (det er ikke kun C jeg mener også andre drev, f.eks. D, E osv.), så det kan det automatisk blevet kopieret over på en backup disken i en C mappe man har lavet der ?
Jeg har set at kan gøre det med Dokument mappen ude på skrivebordet, der har jeg sat den til at gemme på andet drev, dokument mappen er stadig på skrivebordet, men når jeg skal gemme bliver det også automatisk kopieret over i den anden Dokument mappe på et andet drev ! Faktisk ret smart !
Det er i egenskaber i Dokumenter, hvor man har mulighed for at flytte placering af destinationsmappe !
Hvis det andet også kan lade sig, så det ville sku spare en del tid, så laver man jo I princippet backup hele tiden !
Du kan med det rrigtige sætup placerer dine mapper som du vil, også din dokumentmappe. Den lette måde er at redigerer i din officepakkes placering af filer hvis vi taler om en PC
Hvis vi taler en serverløsning kan du anvende DFS der dynamiskt lader dig samle mapper og filer spredt på flere forskellige fysiske servere.
Mht backup, så har du også flere muligheder.
Du kan anvende den gamle Rejsetaske til at synkronoserer mapper et andet sted hend.
Du kan anvende RAID til at tilsikre at alle drev er spejlede andre steder hen eller at indholdet fra en disk kan genskabes.
Du kan anvende dfs til at have flere kopiere af data liggende andre steder.
Og taler vi båndstatios backup kan det jo køre automatiskt
Hmt.:2 ...men når jeg skal gemme bliver det også automatisk kopieret over i den anden Dokument mappe på et andet drev ..." - jeg tror du misforstår noget der? Du har fortalt systemet at den nu skal gemme på "et andet drev" ikke IKKE mere på standard placeringen på C: ... Altså ikke som en COPY at C:\... stedet ...
Det er såre og bare en USB-disk der er koblet til en almindelig pc med USB kable, så havde jeg den plan med, at lade de ting jeg laver på de forskelle drev, automatisk blive kopieret over USB disken !
Jeg har RAID-1 (spejling) på den ene PC. På den anden PC lavede jeg et PowerShell script der synkroniserer data hver 3. dag. Begge løsninger virker okay. Det vigtigste er nemlig at sikre sig imod harddiske der dør. Siden din backup harddisk er en ekstern USB fætter, så kan du ikke bruge RAID.
1. Jeg har ikke set/hørt om et program der automatisk laver en backup på den måde. Du kan sætte din pc til at køre en daglig backup automatisk.
2. Dokumentmappen på skrivebordet er en genvej til dokumentmappen på det drev du har valgt. Windows standard er C:\Dokumenter på XP, på Vista C:\Users\"navn"\Dokumenter. Det er IKKE en kopi af mappen på c-drevet. Så der er der ikke noget "Ret smart" i det, ud over at du kan vælge at du automatisk gemmer på en anden harddisk.
3. De egenskaber for dokumentmappen er IKKE en kopi, men bare EN ANDEN mappe end standardmappen som bliver lavet af windows. Den kan du placere nøjagtigt hvor du vil, i dit tilfælde på din USB-disk, også på et netværksdrev, eller på en internetserver om du vil.
Men du skal stadig tage backup, for hvis du kun bruger din USB-disk, har du jo kun dine data der på. Hvis din harddisk i pc'en er partitioneret, eller endnu bedre, har 2 harddiske i maskinen, så gem data på d-drevet, og brug USB'en som backup-drev.
bufferzone: Det finder office selv ud af når man ændrer dokumentmappens placering. Faktisk de fleste programmer kan finde ud af det.
Den er såmænd ikke en af de værste, og den fungerer som den skal, men husk at lav det så den laver kopi, og ikke backup-fil.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.