Avatar billede freya2000 Nybegynder
25. februar 2009 - 13:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvilken nyere router kan tilkobles harddisk og printer via USB?

Hej
Det er jo en hardwarejungle uden lige. Jeg leder efter en router hvortil jeg kan koble en printer og en harddisk via usb.
Jeg har her på forum fundet en ASUS WL-500W - men den er såvidt jeg kan se lidt ældre, og har ikke de bedste anmeldelser når det kommer til styrken på forbindelse.

Kender du en router du kan anbefale til ovenstående formål?
Avatar billede rexman Nybegynder
25. februar 2009 - 17:50 #1
D-link dir 655

Der er kommet en firmware update så man kan bruge usb port i d-link 655 :-)

"SharePort™ technology* for Sharing USB Devices like Printers and Storage over Your Network"

Download

Firmware 1.21 og SharePort Network USB Utility v0.94

http://support.dlink.com/products/view.a...
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
26. februar 2009 - 08:37 #2
Jeg har købt 655 og opdateret firmwaren.
Den finder fint usb nøglen som blev sat i usb porten, men i det samme så mister jeg den trådløse forbindelse til routeren.
En genstart af routeren er nødvendig for at finde routeren igen trådløst.
Efter 4 forsøg med samme resultat = en genstart af routeren, vil jeg da lige høre om rexman kender til et lignende problem..
Avatar billede rexman Nybegynder
26. februar 2009 - 17:01 #3
Hej kenya1546

Jeg har ikke dette problem.

*SharePort Network USB Utility v1.14*
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
26. februar 2009 - 20:49 #4
der står version 1.00 i min
når jeg trykker check for new version fortæller den mig at det er seneste version
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
26. februar 2009 - 21:09 #5
shareport vs. 1.14 nu.
Den kan fint finde usb. Jeg beholder den trådløse forbindelse.
Men jeg kan ikke åbne denne computer før jeg afslutter forbindelsen. Når jeg så får åbnet computeren er usb drevet der, med et spørgsmålstegn over.
Avatar billede freya2000 Nybegynder
27. februar 2009 - 07:17 #6
Hmm - nu har jeg købt og installeret den - men når jeg forsøger via sharepoint at finde min printer. Kan den ikke finde noget :-(
Ærgerligt - er der nogen råd?
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
27. februar 2009 - 07:44 #7
Okay nu har jeg så fået forbindelse via sharepoint til min usb stick.
Følgende er gjort
Opdateret shareport til version 1.14,
Genstartet routeren
Genstartet computeren
Ikke sat nogen form for kryptering til, (så var det i hvertfald ikke det)
Og nu virker det fint. kan uden problemer streame divx filer.
Har 130mbit forbindelse på 15 meters afstand igennem vægge. Så jeg klager ikke.
Hvad har du gjort freya2000?
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
27. februar 2009 - 16:37 #8
http://www.dlink.com/products/support.asp?pid=530&sec=0 her er linket til shareport 1.14
i bunden af siden
Avatar billede freya2000 Nybegynder
03. marts 2009 - 21:56 #9
Tak for jeres kommentarer -  jeg har fået opdateret alt firmware og kan pt. få forbindelse til en harddisk fra min stationære men ikke fra min bærbare. OG når jeg slukker for routeren kan jeg ikke finde det trådløse net igen???
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
04. marts 2009 - 16:27 #10
Hej Jeg havde samme problem
Det som jeg gjorde var følgende.
Opdatere til shareport version 1.14
Genstartet routeren
genstartet computeren
RESET routeren
prøvede at oprette forbindelse via shareport uden sikkerhed slået til
Det virkede uden problemer
så prøvede jeg at sætte WEP kryptering til (HUSK at gøre det her med kablet forbindelse til routeren)
Det virkede fint
Jeg slog det fra igen.

Så satte jeg den til at køre WPA PSK2 og kun en slags kryptering
oprettede forbindelse med det nye wpa kode
Virkede fint.
Det var det
Avatar billede freya2000 Nybegynder
06. marts 2009 - 08:38 #11
ok - tak for info, det trådløse forsvinder dog stadig for mig.
Det er vist Rexman der skal sende et svar, når jeg kigger på det initielle spørgsmål.
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
06. marts 2009 - 10:48 #12
Point er mig ligemeget, men synes da at vi skal arbejde på at få løst dit problem eftersom mit nu har kørt uden problemer siden jeg gjorde som beskrevet.
Avatar billede freya2000 Nybegynder
06. marts 2009 - 11:51 #13
Tak for det!
Jeg prøver lige forfra og vender så tilbage.
Avatar billede rexman Nybegynder
13. marts 2009 - 23:17 #14
Freya2000

har du fået det til virke ?
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
14. marts 2009 - 08:00 #15
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide.
Jeg har fået koblet min 500 gb eksterne på og den finder den fint - jo den ta'r lang tid om det.
Men sådan er det når der tilsyneladende kun sidder en usb 1.1 port i routeren.
Giv endelig lyd fra dig så vi kan få det til at køre