Avatar billede borrisholt Novice
02. marts 2009 - 09:01 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hvilker fjernsyn er det bedste ?

Hej eksperter

INDEN i starter en religionskrig, finder jeres maskinpistoler frem og skyder på alle de vantro så læs lige hele spørgsmålet ;o)

Jeg skal have en fladskærms fjernsyn, og er foreløbigt nået til processen at omsæte data på fjernsynet til at tage ud og kigge på et rigtigt fjernsyn. Jeg skal i anden forbindelse i Elgiganten i efter middag, og vil derfor kigge fernsyn der ude .. Ikke købe noget ...

Så helt kort hvilket af disse fjernsyn er det bedste og hvorfor :

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/SearchCatalog-ViewCategory;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000MaF2zF7C?CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAEOqw803xiY&NavigatorDisplay=true&inputflag=yes&query=&brandnav=&pricenav=%5B3840%3B6170%3E&screensizenav=%5B35%3B41%3E&tvtypenav=

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/SearchCatalog-ViewCategory;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000MaF2zF7C?CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAEOqw803xiY&NavigatorDisplay=true&inputflag=yes&query=&brandnav=&pricenav=%5B6170%3B9990%3E&screensizenav=%5B35%3B41%3E&tvtypenav=

Jens B
Avatar billede sascha Nybegynder
02. marts 2009 - 10:45 #1
Hey. Først og fremmest ville jeg nok vælge et LED fremfor LCD, da led viser helt sort hvorimod lcd er mørkegråt
Avatar billede borrisholt Novice
02. marts 2009 - 11:44 #2
sascha>> Muligt, men det besvarer på ingen måde spørgsmålet.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. marts 2009 - 13:11 #3
Har du kabel net eller egen antenne?
Avatar billede borrisholt Novice
02. marts 2009 - 13:58 #4
Kabelbnet (stofa) ingen betalingskanaler .. Fjernsynet er tilspændt en PC med HDMI udgang, og det er den primære kilde til pixels på skærmen.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. marts 2009 - 14:04 #5
Du skal nok gå efter en fladskærm med DVB C tuner MPEG4.
Avatar billede borrisholt Novice
02. marts 2009 - 14:12 #6
Fino .. Hvis så du SKAL vælge mellem dem fra Elgiganten (fordi jeg skal den vej i dag) hvad er så bedst ...

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
02. marts 2009 - 15:21 #7
Jeg lukker, jeg fik ingen svar på den bundene opgave :(
Avatar billede martin_moth Mester
02. marts 2009 - 15:24 #8
Hvis du vil have det med størst skærm så køb SONY'en ;o)
Avatar billede borrisholt Novice
02. marts 2009 - 15:32 #9
Næ næ jeg vil have noget ordenligt ... Jeg ville bare forsøge mig med at omsætte en data beskrivelse til et rigtigt fjernsyn. Jeg skal i elgiganten i anden forbindelse, DERFOR ville jeg kigge der ude, og DERFOR ville jeg gerne have en "ekspert" vudering på hvilkt af elgigantens fjernsyn der var det bedste ...

Der er ikke truffet nogen beslutning om hvor det skal købes ellet hvilket fjernsyn det skal være ..

Det var abre intressant at høre Af de fjernsyn vi har at vælge i mellem er det og det fjernsyn det bedste fordi bla bla lba, mend det fjernsyn giver et dårligere billede fordi .... Også kunne jeg jo selv se hvad I mente og arbejde vidre der fra.

DERFOR den meget bunde opgave med hvilket af elgigantens fjernyn var det bedste.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2009 - 19:12 #11
sascha - hvor finder du LED skærme i Elgigantens sortiment?
Avatar billede Jensen DK Novice
03. marts 2009 - 06:31 #12
Kan du ikke bruge en Sony så er der ingen du kan bruge.
Avatar billede martin_moth Mester
12. marts 2009 - 20:13 #13
"sascha - hvor finder du LED skærme i Elgigantens sortiment? "

Eller bare hvor generelt? LED-skærme er jeg da ikke stødt på, og jeg overvejer snart at købe et TV (Fx. Sony, fx. KDL-40W4500)

Men er LCD på vej ud, erstattes de af LED?

Sorry at jeg stiller et afledet spørgsmål i en andens tråd, men nu blev LED jo bragt på banen
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2009 - 20:39 #14
Sku' vi nu ikke tage den lidt med ro, og til de "uoplyste" er LED-skærme såmænd lige så udbredt som LCD. :) I og med det er det samme, er det vel en acceptabel betragtning.

Her er lidt oplysninger til de der ikke er klogere: Seven-segment displays may use liquid crystal display (LCD), arrays of light-emitting diodes (LEDs).

Læs på lektien før i hakker andre i småstykker.
Avatar billede martin_moth Mester
12. marts 2009 - 20:55 #15
Hvem hakker hvem?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2009 - 21:03 #16
??? justrace ???
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2009 - 21:07 #17
Eksempelvis kalder Samsung et af deres TV ved denne betegnelse: Samsung LE-55A956 55" LCD-TV FULL-HD LED
Avatar billede martin_moth Mester
12. marts 2009 - 21:43 #18
OK - jeg blev forvirret da LED kom på banen, nu er jeg rolig igen. LCD = LED (såden groft fortolket :-)
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2009 - 21:49 #19
Ok, den her gik lidt hurtig: Seven-segment displays may use liquid crystal display (LCD), arrays of light-emitting diodes (LEDs).

Men groft fortolket ja, og butikkerne slynger begge betegnelser ud om "begge" slags.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2009 - 22:23 #20
Nu er jeg med :)

Ja det er forkert, for ikke alle har LED backlight, da det er en smule dyrt.

Typisk vil det være topmærkerne der har RGB LED backlight som det kaldes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2009 - 22:23 #21
topmærkerne = topmodellerne
Avatar billede oppes Seniormester
01. november 2012 - 00:03 #22
jeg købte en LED LG 55"fra ELGIGANTEN , for 14999 kr, men blev skuffet når jeg ikke kunde få noget billede frem, så ringede jeg til supporten som sa at denne TV kan ikke modtage noget med parabol. Så pas på! Nu må jeg tilbage til butikken med den.
Hvordan i hi 0g helvede kunde jeg vide det når personalet i butikken ikke kunde informere mig om dette.
Hvordan ved man om TV- kan modtage parasbol sendinger.?
Den er ellers lækker tv med altle mulige finesser.
Så bare som en komment! :)
Avatar billede oppes Seniormester
01. november 2012 - 00:04 #23
Jeg mener parabol og ikke parasol
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2012 - 05:51 #24
For at dit tv kan tage signaler fra en parabol skal den have en S tuner.
Avatar billede oppes Seniormester
01. november 2012 - 20:01 #25
ok! Så det har jeg og jeg har set TV gennem parabol idag, flipper bare ud det som jeg fik at vide igår når jeg kontaktede elgiganten og blev instillet til en LG - support.