Avatar billede -kenner- Nybegynder
05. marts 2009 - 11:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tælle rækker hvor en string indgår i et felts værdi

Hej eksperter,

Jeg har siddet og bladret i string functions for MySQL, men jeg kan umiddelbart ikke se hvilken funktion jeg skal bruge for at løse mit problem.

$domain = "mitdomæne.dk"

Jeg vil gerne tælle alle de rækker, hvor mitdomæne.dk. er en del af værdien i feltet 'Reference'.

altså skal den bl.a. fange følgende værdier:
http://mitdomæne.dk/side.php
http://mitdomæne.dk/kontakt.php?ID=1241
http://www.mitdomæne.dk/
Avatar billede -kenner- Nybegynder
05. marts 2009 - 12:01 #1
Jeg har fået konstrueret følgende kode:

$Referencer = mysql_fetch_assoc(mysql_query("select COUNT(*) as antal from Statistik where REPLACE(SUBSTRING_INDEX(Side,'/', '3'),'www.', '') = '".$Site."' AND Reference LIKE '%$match[2]%'"));

Vil LIKE fungere hvis URL'erne bliver meget lange?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
05. marts 2009 - 12:11 #2
Med LIKE kan du bruge wildcards på indeholdet af feltet du søger på. Din SQL ville kunne forkortes til noget ligende:

SELECT COUNT(*) as antal
FROM Statistik
WHERE Reference LIKE '%mitdomæne.dk%'

Med LIKE kan du søge uendeligt lange tekster igennem, det tager bare længere tid jo større/flere tekster der er at søge i. En god og vejledende regel ang. LIKE: Benyt det kun hvis tabellen du søger igennem indeholder MINDRE end 8000-10000 entries. Ellers kommer det til at tage alt for langt tid.
Avatar billede -kenner- Nybegynder
05. marts 2009 - 13:43 #3
fair, send svar:)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
05. marts 2009 - 13:53 #4
svar