Avatar billede why Nybegynder
05. marts 2009 - 21:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbne port på cybercity zyxel 2602R-61

Hej.
Jeg forsøger at hjælpe en ven via fjernskrivebord (vinagre i ubuntu - men det er nu underordnet). Problemet er at han ikke kan åbne sin port 5900 og at vinagre derfor ikke virker. Er der en der kan instruere i hvordan man åbner en port på omtalte router? Jeg kan forstå at det foregår under NAT opsætningen. Her skal man skrive de porte man vil åbne, men også en IP-adresse. Hvilken IP-adresse? Og hvordan finder man den? Jeg mistænker at det er her fejlen er.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 11:08 #1
Avatar billede why Nybegynder
06. marts 2009 - 19:57 #2
Vi har faktisk fulgt den, men det hele forbliver hermetisk lukket, hvis han f.eks. kikker på canyouseeme.org er der altså ikke hul igennem.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2009 - 12:32 #3
Ip adressen er den "lokal" tildelt adresse 192.168.1.xxx fra DTHP leveret af Zyxel og kan findes enten ved ClientList på webinterfacet i zyXel eller ved cmd - ipconfig

Men for at være helt erlig: Jeg har samme problem med min ZyXel og har prøvet alt og intet. ZyXel er røv irriterende på dette område. Selv de mest elementære funktioner i deres 470 siders manual virker overhovedet ikke. For ikke at tale om deres VoIP opsætning?

Et godt råd ville være Linksys eller andet.

Tak for tippet med canyouseeme.org det har jeg ledt længe efter :-) jeg smider 200 points til dig i Fri debat.
Avatar billede why Nybegynder
25. marts 2010 - 13:04 #4
Det er så længe siden at jeg praktisk taget har glemt hvad det var. Men det var noget med en router vi endte med at pille fra. Der var vist bare en for meget i en slags daisy-chain.