Avatar billede lazenby Nybegynder
10. marts 2009 - 11:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indstille værdier i registreringsdatabasen ved hvert boot

Hej Eksperter,

Jeg har brug for at indstille to værdier i registreringsdatabasen (to faste værdier), hver gang Windows starter op.

Har I nogen bud på, hvordan det kan lade sig gøre?

- lazenby
Avatar billede lazenby Nybegynder
10. marts 2009 - 11:22 #1
Det var vist lidt uklart: Hver gang, jeg starter windows, skal strengværdierne X og Y i registreringsdatabasen automatisk indstilles til de faste værdier "A" og "B". Jeg gør det i øjeblikket manuelt efter hvert boot, men det ville være rart, hvis processen på en eller anden må kunne automatiseres.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2009 - 12:38 #2
Lav en komando fil .cmd der kører ved start

@echo off
echo Y|reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Test" /v X /t reg_sz /d "A"
echo Y|reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Test" /v Y /t reg_sz /d "B"
Avatar billede lazenby Nybegynder
10. marts 2009 - 13:30 #3
OK - jeg har nu en fungerende cmd-fil med disse kommandoer. Om ikke andet er det nemmere at køre den end selv at redigere i registreringsdatabasen.

Jeg logger på et windows-domæne - har jeg mulighed for at køre et lokalt logonscript alligevel?

- lazenby
Avatar billede lazenby Nybegynder
19. maj 2009 - 22:01 #4
tpo, læg et svar
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 08:00 #5
:-)
Avatar billede lazenby Nybegynder
20. maj 2009 - 09:13 #6
..og tak for hjælpen, det virker fint.