Avatar billede landhj Nybegynder
01. april 2009 - 18:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk

Har købt ny bærbar Medion Akoya .Når jeg søger efter trådløse netværk kommer der et andet frem end det jeg har i huset. De andre pc'ere i huset kan godt komme på det trådløse netværk. Medionen kan godt komme på nettet med kabel.Det undrer mig at den kan finde et andet netværk end mit eget i huset??
Er der nogle der har et bud???
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
02. april 2009 - 11:31 #1
Hej landhj

Der kan være tale om, at din router ikke broadcaster sin SSID, og din computer kan derfor ikke opfange signalet.

Kontroller om routeren gør ovenstående først, og vend så lige tilbage.
Avatar billede landhj Nybegynder
02. april 2009 - 22:07 #2
Hej JAA1972DK

Er ikke så stærk indenfor pc ,hvordan tjekker man om router broadcaster SSID??? Har 2 andre pc'ere, de kan godt se routeren, er det ikke underligt.
Mvh.
Kenneth
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
03. april 2009 - 08:50 #3
Hej igen

Når du skriver at du har 2 andre pcere der kan se det trådløse netværk, taler vi så om at det rent faktisk bliver vist hvis du søger erfter trådløse net ved en søgning, eller har de bare fobindelse til netværket ?

Der kan også være 2-3 andre problemer, den nye PC du skal have på netværket skal muligvis, have en SSID nøgle indtastet for at tilgå din router hvis netværket et krypteret.

Der kan også være det galt, at netkortet i den nye PC ikke kan køre med den hastighed din router er sat op til nu.

Prøv at sætte hastigheden ned ved at vælge B/G i stedet for N hvis den står til det.

Prøv også at skifte frekvens/kanal, da en nabos trådløse net måske forstyrre dit signal.

Håber du kan bruge en af løsningerne.

Hilsen Jan
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
03. april 2009 - 08:51 #4
Du er velkommen til at vende tilbage, hvis du ikke kan få det til at virke.
Avatar billede landhj Nybegynder
03. april 2009 - 15:47 #5
Hej Jan

de 2 andre pc'ere kan godt se routeren og finde det ,når man søger efter det. Du skriver at jeg skal prøve at vælge B/G i stedet for N. ? Hvordan gør man det?? Og hvordan skifter man evt. frekvens??

Mvh.
Kenneth
Avatar billede landhj Nybegynder
03. april 2009 - 21:56 #6
Jeg kan se at det trådløse netværks kort hedder 802.11n på den nye pc og på den anden pc hedder det 802.11g, kan det have nogen indvikning på om at finde netværk???
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
03. april 2009 - 22:57 #7
B = 11 mbps hastighed 1 generation
G/turbo = 54/108 mbps hastighed 2 generation
N = 300 mbps hastighed 3 generation

Det nye netkort burde være bagud kompatibelt.

Er dit netværk krypteret ???

Dette kan du se under liste find trådløse netværk.

Der vil være en hængelås synlig og enten stå WEP eller WPA.

Hvis dette er tilfældet, kan du prøve at indtaste netværksnøglen " den krypteret kode " manuelt under netværksindstillinger.

Hilsen Jan
Avatar billede landhj Nybegynder
04. april 2009 - 20:11 #8
ja netværket er krypteret. Jeg har prøvet at gå ind og konfigurer en netværks forbindelse og indtaste koden til netværket , så skriver den at der eksistere allerede et netværk med det navn. Så må pc'en da kunne se netværket uden at vise det eller hvad??? Jeg kan stadig ikke komme på
Avatar billede landhj Nybegynder
26. juni 2009 - 22:54 #9
har fået ny router nu virker det
Avatar billede landhj Nybegynder
26. juni 2009 - 22:55 #10
top
Avatar billede landhj Nybegynder
26. juni 2009 - 22:57 #11
ok