Avatar billede crossport Nybegynder
02. april 2009 - 08:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hjælp omkring oprettelse/hosting af site til spillet EVE Online...

Hej med jer :-)

Jeg bruger en del af min fritid på at spille et online spil, der hedder EVE Online.

I dette spil har jeg nu leget lidt med tanken, om at lave et site for mit corp, hvor der skal være følgende ingredienser...

1 - en velkomst side med info for alle besøgende

2 - et overskueligt og veludbygget forum, kun for medlemmer, med threads, topics etc.

3 - et killboard, hvor medlemmer i corpet kan copy&paste killmails genereret i EVE til corpets site - nærmere forklaring følger :-)

4 - en project styrings del, for de projekter vi har i corpet

5 - en kalender del for kommende projekter o.l.

6 - mulighed for brug af diverse avatars og grafik/billeder etc.

7 - eventuel automatisk registrering af corpets medlemmer - eller mulighed for nye medlemmer at søge om oprettelse hos admin.

8 - mulighed for flere admins med forskellige rettigheder og bruger/pass

9 - mulighed for udsendelse af mails til medlemmer automatisk når der er nyt - f.eks. svar på en tråd som de har valgt at holde sig opdateret på, samt automatisk svar ved ansøgninger.

10 - eventuelt - hvad jeg ikke lige har haft fantasi til at udtænke endnu :-)

Som sagt skal der være en public del for alle, så de kan læse lidt om vores corp, samt eventuelt nogle public threads i forummet, så de kan få svar på eventuelle spørgsmål online.

Resten af sitet skal kun være for medlemmer af corpet, og hvert medlem skal have deres unikke login/pass med mulighed for simpel styring af deres profil, egne topics mm. - lidt ligesom Eksperten.dk .-)

Det skal være muligt at bruge flere Admins, med hvert deres speciale og deres eget unikke login/pass, med mulighed for styring af medlemmers rettigheder, oprettelse af threads mm.

Killmails og killboards er lidt specielle, da der skal være både en info del, samt en statistik del, med statistik pr. dag, pr. uge, pr. måned, pr. år, samt en top 10 liste over de bedste, hhv. de dårligste, økonomisk statistik mm.

Det ville være et plus hvis vi kunne bruge EVE Onlines in-game browser til at komme til killboard delen, da vi så ikke behøver at gå væk fra spillet når vi copy og paster killmails til sitet - selvom in-game browseren godt nok er en død sild (den kunne de godt have lavet bedre) :-)

Alt dette KAN lade sig gøre, da de fleste seriøse corps i EVE Online, allerede har sites kørende, der kan alt det jeg beskriver her - enten selvstændige sites, eller hosted sites.

Efter denne lange smøre, vil jeg endelig komme til selve spørgsmålene...

1 - Hvilke programmer er bedst til dette foremål? (ved nemlig ikke helt hvilke elementer der skal bruges for at oprette et site som det jeg vil oprette, har dog set at andre sites bruger CMS, Joomla, PhP mm.)

2 - Hvilke elementer behøver jeg, samt hvor stor pakke behøver jeg hos hosting firmaet? (Ved ikke hvor meget det kommer til at fylde, men der bliver diskuteret en masse på alle andre sites jeg har været på, så er lidt usikker på hvilket produkt jeg bør vælge)

Det skal lige tilføjes, at sitet KUN vil blive anvendt som et corp site omkring spillet EVE Online, og altså ikke til kommersielt (forretnings) brug, ulovligt brug e.l.

Her er nogle links, så i kan få en fornemmelse af, hvad det egentligt er jeg er ude efter...

http://www.cva-eve.org/
http://www.lx2gt.lu/phpbb/index.php
http://ruft.org/
http://kb.lx2gt.lu/?a=home
http://www.arkai-confederation.com/e107_plugins/forum/forum.php

Samt hvad jeg ABSOLUT ikke vil have (det har jeg nemlig i forvejen - se selv hvor ubrugeligt og uoverskueligt det er)

midlertidigt login/pass er = Gny/berthel
og for at komme til killboardet er login/pass = scocl/1234

http://scocl.griefwatch.net/forum/index.php/board,496.0.html

Jeg havde tænkt mig at bruge Joomla eller PhP - eller en blanding af begge hvis det kan lade sig gøre, men vil lige høre eksperternes mening først :P

De Venligste Hilsener (med håb om et snarligt svar, da jeg er ved at dø over det site vi bruger pt.) :-)

Henrik Korshavn
Avatar billede crossport Nybegynder
02. april 2009 - 09:09 #1
Vil også ger ne høre om hvilket hosting firma i vil anbefale...

Da det jo er til et spil, vil "det koster gratis" være at foretrække, men hvis der er åbenlyse fordele ved et billigt hosting firma, er dette også ok, vil bare ikke have alt for store udgifter pr. måned, for et spil .-)
Avatar billede crossport Nybegynder
14. april 2009 - 12:18 #2
ok, har fundet en ydbyder, der har det jeg skal bruge