Avatar billede graven Nybegynder
08. april 2009 - 13:34 Der er 9 kommentarer

Ustabil Netgear trådløs router

Jeg har for nyligt købt en router: Netgear wireless G-router WRG614 v9.

Når jeg er på det trådløse internet, er forbindelsen i perioder noget ustabil. Den hopper simpelthen af og på med jævne mellemrum. I perioder sker det hver 5. minut, mens det andre gange sker én gang i timen. Det samme sker, når jeg sætter et kabel fra ROUTEREN og i min computer.

Jeg har i forbindelse med opsætningen downloadet den nyeste firmeare.
Min internetforbindelse er ADSL fra Telmore, og den virker i øvrigt upåklageligt, når kablet sættes direkte fra MODEMMET og i computeren.

Hvad kan jeg gøre?

På forhånd mange tak for hjælpen :)


Mvh. Kristian
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
08. april 2009 - 18:26 #1
Telmores net og din router snakker ikke for godt sammen. Du skal kontakte udbyderen af din router (netgear) support og få dem til at sætte den op.
Der skal bruges en bestemt opsætning af din firmware for at dette virker optimalt.

Dette er ikke noget specielt for netgear, men sker faktisk med mange forskellige routere. Bl.a. også for D-link's DIR-615 :)

Men et kald til supporten og de kan sætte den op for dig over nettet, eller sende dig en fil du skal uploade til den :)
Avatar billede graven Nybegynder
09. april 2009 - 10:51 #2
Hej Bentzen92.

Jeg har nu snakket med Netgear, som sendte mig videre til TDC, som sendte mig videre til Telmore. Supportmedarbejderen sagde, at han ikke kunne hjælpe mig med firmware, og at han mente, at routeren er defekt. Derfor sender han mig en ny.

Jeg tvivler dog lidt på, at routeren er defekt, og hælder noget mere til din forklaring :) Hvis nu det samme problem viser sig ved den nye router, er der så noget jeg selv kan gøre for at få den optimale opsætning af firmwaren?
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
09. april 2009 - 16:25 #3
Ja og nej. I visse tilfælde er det ikke nok bare at opdatere din firmware, men at der skal en speciel til som kun Netgear kan give dig. (Igen Netgear er ikke noget der kan anbefales, ej heller deres support.) men anyways.

Prøv at gå ind på deres hjemmeside http://netgear.dk/ og find dit produkt. (Den hedder WGR og ikke WRG ) hehe.

LINK:

http://netgear.dk/Products/RoutersandGateways/WirelessGRouters/WGR614.aspx

Vælg support og se om du kan downloade en opdateret version af routerens firmware (beklager men har ikke tid til at finden den for dig.) ellers brug google ;)

Prøv selv at opdatere routerens firmware så, og se om det hjælper.
HUSK AT HAVE EN DIREKTE KABEL FORBINDELSE TIL ROUTEREN FRA COMPUTER OG EJ TRÅDLØS UNDER DENNE PROCCES! .
Skriv hvis du har brug for mere hjælp, eller hvis den nye router virker :)
Avatar billede justrace Novice
10. april 2009 - 10:53 #4
#3: Der står i spørgsmålet, at firmwaren er opdateret. :)

Netgear laver ganske gode produkter, så det passer ikke at det er noget skrammel som bentzen antyder.

Prøv at skifte den kanal du bruger, bare en enkelt eller 2 til den ene eller anden side.

Men at den også er ustabil med kabel, så kunne jeg godt tro lidt på Telmore-supporten.
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
13. april 2009 - 18:05 #5
Aldi sælger da også okay produkter, med deres Medion PC, men sammenlignet med andre produkter, er det noget bras. Men det virker stadig,.. For det meste.
Avatar billede justrace Novice
13. april 2009 - 18:13 #6
Har du selv en medion, eller gætter du bare?
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
14. april 2009 - 07:17 #7
Har ikke selv en medion nej, men det har min bror. OG det er mig der konstant skal gå og reparere den. Og Aldi er ikke nogen hjælp.
Avatar billede justrace Novice
14. april 2009 - 07:30 #8
Altså at du skal gå og reparere den, forstår jeg som at han roder lidt i softwaren? Jeg kan berette om over 20 glade og tilfredse ejere af Medion bærbare. Har også selv 2, og en af deres GPS'er. Aldrig problemer med noget som helst.

Og nej, ALDI er ikke til megen hjælp når det ikke er dem der har supporten på dem. Men hvis du kigger på MEDIONs hjemmeside ville du vide at der faktisk findes et firma der klarer den side af sagen, på nøjagtig samme måde som FONA og Bilka.
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
14. april 2009 - 17:28 #9
Øhh okay. Men er det ikke fuldstændig nyttestløst i den her sammenhæng? Kan ikke helt se hvad denne diskussion kan bruges til med at løse graven's problem.
Opret da en diskussion istedet. Jeg har min mening omkring Netgear og du har din. Det skal der også være plads til.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester