Avatar billede fragtrup Nybegynder
10. april 2009 - 08:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Google til gode øjne

Jeg har siddet dybt begravet i noget php-programmering, og hoppet frem og tilbage fra Firefox til TextMate. På et tidspunkt opdagede jeg at store dele af google er blevet meget småt. Det er både i google søgningsoversigt, i reader.google.com, i gmail o.s.v.
Det mystike er bare at det er ikke alt i google der er småt. I Gmail er det kun mine mails, altså alle de tekster der er i "indholdsfeltet". Jeg kan jo med + og - gøre den generelle tekststørrelse større og mindre men der er stadig forskel på størrelsen af "indholdsfeltet" og alt det andet i Gmail.
Det er kun et firefox problem...

Hvad har jeg trykket på?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 08:44 #1
Hej..

prøv at slette alt indenfor "firefox" -Indstillinger"+ slet alt"

(din com. gemmer på hvad som helst) (Cookies/inst/and so on..)
Avatar billede fragtrup Nybegynder
10. april 2009 - 10:22 #2
Jag her nu slettet alle private data. Cookies o.s.v. jeg har deaktiveret alle "Tilføjelser" og genstartet firefox op til flere gange. Stadigvæk er google tekster bitte små.
Selv login skærmen til gmail kræver lup.

Der er ikke problemer andre steder end i google. Jeg synes det er mystisk.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 10:31 #3
Har du prøvet en anden maskine ?

(ellers kom med et link så skal jeg Tagé (nappe) et billede af hvad jeg kan se...
Avatar billede fragtrup Nybegynder
10. april 2009 - 10:49 #4
Jeg har prøvet på en anden maskine. Der virker det fint.

Jeg har prøvet at logge på en anden google-konto på denne maskine i firefox og her er problemet stadig.

Se screendumps her: http://www.dlf-online.dk/transfer/google.jpg
og her: http://www.dlf-online.dk/transfer/eksperten.jpg
Avatar billede fragtrup Nybegynder
10. april 2009 - 11:02 #5
Så har jeg kigget i nogle instillinger i Firefox. Her fandt jeg noget der hjalp på problemet. Jeg fandt nemlig ud af at når jeg brugte PHPmyadmin havde jeg samme problem. Det var altså ikke kun google der var småt.
Se mine nye instillinger her: http://www.dlf-online.dk/transfer/instil.jpg
Avatar billede fragtrup Nybegynder
10. april 2009 - 11:04 #6
Før havde jeg inden minimum skriftstørrelse.
10. april 2009 - 11:11 #7
Tanke:

[Ctrl] + Rulle med Musen ???
Avatar billede fragtrup Nybegynder
10. april 2009 - 11:17 #8
Argh... Super.
På mac skal man trykke ctrl + cmd og rulle med musen.

Tak for tanken, så er dagen reddet. :)
Avatar billede fragtrup Nybegynder
10. april 2009 - 11:18 #9
Svar giver point, ellers kan jeg vidst ikke lukke spørgsmålet.
Avatar billede fragtrup Nybegynder
10. april 2009 - 11:21 #10
Øv, min jubel var for hurtig. ctrl + cmd og rul med musen ændre også grafik størrelsen. Det er ikke meningen. Når teksten er ok, er grafikken pixeleret. Øv...
10. april 2009 - 11:21 #11
Ping...
(Det var et [svar]...)

PS: Det er samme trix i mange andre programmer - prøv selv...
Avatar billede fragtrup Nybegynder
10. april 2009 - 11:28 #12
Jeg har sat standard tekststørrelsen op til 16 og nu ser det ok ud igen.