Avatar billede pemo Nybegynder
13. april 2009 - 17:55 Der er 1 kommentar

Kalibrering af Canon LBP5000

Vores Canon LBP5000 beder gentagne gange om at blive kalibreret. Det opstod efter en ny (original) magenta patron blev at i. Printeren vil ikke kalibrere den nye toner, men gerne den gamle, næsten tomme patron. Jeg får beskeden:

"Kunne ikke indstille justeringen for udskrivningsplacering for hver tonerpatron. Annuller jobbet, og forsøg derefter at udføre kalibrering igen.
Hvis den samme fejl opstår, skal du slukke printeren, og derefter kontakte den forretning, hvor du har købt printeren, eller kontakte en servicemedarbejder.
Klik på [Løs fejl] for at fortsætte udskrivningen."

Sælgeren af toneren henviser til Canon, men jeg prøver lige her først...  Mon ikke Canon vil henvise til tonersælgeren?

Sætter jeg den gamle patron i kører printeren fint.
Hvis man springer kalibreringen over skriver den printjobbet ud, men næste gang er den gal igen.

Har nogen mon hørt om det her før?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. april 2009 - 19:54 #1
Jeg har oplevet det et par gange - men primært med blækprintere. En enkelt gang med en HP Laserprinter.

Løsningen var i alle tilfælde en ny patron. Så jeg gætter på du skal have fat på Canon, der så beder dig forsøge med en ny patron - som virker, og så skal du have returneret den gamle.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester