Avatar billede hcichosz Praktikant
18. april 2009 - 13:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Router der kan fordele internetforbindelsen

Hej
Er der nogen der ved hvilken router man skal have vis man gerne vil kunne lave flere trådløse netværk på samme router og fordel den internet forbindelse man har f.eks trådløst net 1 30% og trødløst net 2 70%

Jeg har læst om en router der kunne det, men kan nu ikke huske vilket mærke og hvad den hed.

Mvh/Henrik C
Avatar billede amite Mester
18. april 2009 - 21:31 #1
Jeg vil anbefale dig at købe en helt almindelig  Linksys eller Netgear router og så installere dd-wrt.com's firmware på skidtet. Der er (normalt) en verden til forskel fra den outdatede "low-end" firmware som er pre-installeret,  til optimeret firmware som der udvikles på løbende.

Så hvis du har de virtuelle hænder skruet rigtigt på er det bare med at komme i sving  En firmware opdatering ikke noget du behøver frygte.

Og tilbage til spørgsmålets kerne...: De fleste wifi routere i dag har en QOS feature som du nok bør slå til uanset hvis i ofte sidder flere på samtidigt. QOS åbner oftest op for at du kan låse upload/download hastigheder statisk eller via throttle features. Dd-wrt firmwaren giver gode muligheder i den forbindelse.

Bottom line: Hvis man "deler" et stykke netværks hardware vil man altid kunne påvirke hinandens ydelse i et eller andet omfang - Kunsten er at sikre sig at det bliver undtagelsen frem for reglen.
Avatar billede hcichosz Praktikant
19. april 2009 - 09:54 #2
Hej
Tak skal du have, det kan blive det jeg gør,
Men for et stykke tid siden læste jeg en anmeldelse at en router
hvor det nye var man kunne oprette flere trådløse erne netværk på.

men jeg kan jo ikke huske hvor det var eller hvad den hedder.

Mvh/Henrik C
Avatar billede hcichosz Praktikant
26. april 2009 - 16:37 #3
Hej
Smid et svar, så lukkr jeg denne.

Mvh/Henrik C
Avatar billede amite Mester
02. maj 2009 - 03:21 #4
ping :)