Avatar billede Dajuf Nybegynder
04. maj 2009 - 14:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vurdering af ny skole-side

Hej alle expertens brugere,

Jeg har lavet en ny side - http://zumzar.dk/skole/ - der "er en side lavet til skoleelever, hvor man kan blandt andet kan finde links til nyttige sider, der inderholder gode informationer om diverse emner".

Ideen med siden er at lave en liste over links til gode sider i forbindelse med skolearbejde, så de er lettere at finde frem til. Der findes mange gode sider på nettet, der fortjener at blive fundet. Formålet med denne side er altså at hjælpe dens brugere til at finde disse sider på nettet.

Hvad synes I om ideen med siden samt sidens design og opsætning?
Jeg har lagt vægt på, at designet er enkelt, så siden er overskuelig at finde rundt i - tjener siden dette formål godt?

På forhånd tak for svar! :)

http://zumzar.dk/skole/
Avatar billede webweaver Praktikant
10. maj 2009 - 22:53 #1
Ideen er ganske god. Det er det altid, når det omhandler at hjælpe andre og samle godt materiale! :)

Førstegangs-indtrykket når man træder ind på sitet er forholdsvis godt.
Som du selv siger, så er det ganske simpelt.
Jeg synes banneret og din topmenu virker meget godt sammen.

Jeg synes dog ikke du opnår din overskuelighed godt nok.
Det ser ok fint ud på forsiden. Men hvis du klikker lidt rundt, så synes jeg dit tekst-indhold er rodet sat op, og menuen som kommer ude i siden er temmelig klodset og "ude af balance". Enkelte steder fremkommer der også en menu på den anden side, hvilket også er lidt forvirrende. Det bør der arbejdes med. Bottom-baren bør evt. gå ud til kanterne af side-menuerne for at bedre holde balancen i det.

Bottom-baren synes jeg også der skal arbejdes lidt med.
Den er ikke pæn.

Din kode validerer ikke,
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fzumzar.dk%2Fskole%2Findex.html

Det skal der selvfølgelig også kigges på.

Alt i alt, så mangler der stadig lidt før dit site er klart synes jeg.
Dog er du på rette vej, og har grundformen, som der kan holdes fast i :)
Avatar billede Dajuf Nybegynder
11. maj 2009 - 09:10 #2
Mange tak for din konstruktive kritik og vurdering. Lige hvad jeg har brug for. Pointene er naturligvis tildelt dig. ;)