Avatar billede bahne2000 Novice
09. maj 2009 - 15:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

fejlkode: 0x80070002 - excel fil på lan

jeg har en laptop og en desktop på mit lan med vista og fildeling slået til. Jeg kan åbne alle fil typer på tværs af lan på den ene og den anden computer, dog kan jeg ikke åbne excel filer på laptop over lan via desktop computeren, jeg kan godt åbne andre filer som word osv og jeg kan også åbne excel filer på desktoppen via laptoppen uden problemer og filerne på laptoppen åbner fint lokalt også.

når jeg forsøger at åbne en excel fil på latoppen fra desktoppen får jeg fejlkode 0x80070002.

nogen ide om hvorfor excel ikke kan få lov at åbne filer over Lan og det kun er den ene vej?

jeg har slået windows firewall fra på desktoppen og lukket virus programmet ned, det har virket før uden problemer.
Avatar billede bahne2000 Novice
09. maj 2009 - 15:36 #1
hmmm lader til problemet er lokalt på desktoppen, jeg kan ikke åbne en eneste excel fil via explorer. Dog virker det hvis jeg åbner filen via Excel "åbn fil"
Avatar billede bahne2000 Novice
09. maj 2009 - 16:07 #2
Det lykkedes mig at finde ud af problemet.

Excel indstillinger -> Avanceret -> Generelle indstillinger -> ignorer andre programmer, der bruger DDE. Fjern Flueben i denne valgmulighed og vupti så kan jeg åbne filerne igen.

Jeg tror det har noget at gøre med et adobe pdf plugin eller lign. ud fra hvad jeg ku google mig frem til.