Avatar billede vuffe Nybegynder
10. maj 2009 - 12:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få 2 computere på battle.net?

Hej gutter,

håber der sidder nogle skrappe hjerner derude der kan svare på hvorfor vi ikke kan logge på Battle.net med begge vores computere?

Så snart den ene af os logger på BNET kan den anden af os ikke logge på, og det samme sker hvis den anden logger på først.

Jeg tror det er nogle router indstillinger der skal fixes men har ikke så vanvittigt meget forstand på det.

Vi har aldrig haft problemer med det når vi har været til forskellige LANs rundt omkring så synes det er mærkeligt.

Min router er en D-LINK DI-524.

Jeg er villig til at smide nogle ekstra point i, vil virkelig gerne have det her problem løst.

mvh

Henrik
Avatar billede drenriza Nybegynder
10. maj 2009 - 12:17 #1
Jeg ville ikke selv eje, få, eller tage en D-Link router med hjem ;).

Mine erfaringer med battle.net lyder det som om at i begge har den samme key til det i evt. spiller. Så får man nemlig det problem.

Hvis i begge kan åbne f.eks. internet explore på samme tid så er det jo ikke en ip conflict. Det undgår man jo med DHCP og NAT som begge er indbygget i routeren. Hvermindre i statisk har tildelt ip adresser
Avatar billede vuffe Nybegynder
10. maj 2009 - 12:20 #2
Vi har dynamisk IP adresser og vi har hver vores CD KEY. Når jeg hopper på min nabos internet linje sidder vi og spiller begge på bnet....så det er det jeg ikke helt forstår..
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2009 - 14:51 #3
Kan måske være fordi D-Link routeren er sat til at forwarde alt trafik på W3's port til den ene computer, men har dog aldrig hørt om at det skulle give problemer, og det lyder heller ikke som det.
Hvad siger W3 når spiller nummer to prøver at logge på?
Avatar billede vuffe Nybegynder
11. maj 2009 - 01:51 #4
Den står bare og tænker i en 30-40 sekunders tid og så siger den at at den er unable to connect to battle.net eller noget i den stil.

En lille update:
Jeg har lige prøvet at tilføje min egen ip adresse til en DMZ indstilling (Demilitarized Zone - is used to allow a single computer on the LAN to be exposed to the Internet) og så kunne jeg pludselig godt logge på...men jeg kunne så ikke joine min vens spil, eller selv hoste, og med den DMZ indstilling tror jeg ikke længere min computer beskyttet mod nogen som helst form for angreb, så den vil jeg helst undgå :(

Hvad kan det betyde at jeg pludselig godt kan logge på med den indstilling...?
Avatar billede drenriza Nybegynder
11. maj 2009 - 09:25 #5
Det ved jeg ikke lige. Men at i ikke kan hoste er formentlig fordi i ikke har åbnet de rigtige porte til battle.net (det spil i spiller)
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2009 - 16:52 #6
Jo, den overstående post viser helt klart at det er "noget" med porte. Det ser ud til at routeren ligesom "reserverer" en bestemt port til den person der først bruger den. Når du så lægger din ip i DMZ kan du åbentbart komme forbi reserveringen. Desuden burde du godt kunne hoste når du er i DMZ, da grunden til at man ikke kan hoste oftest er at routeren prøver at blokere for angreb.
Men det er selvfølgeligt bare et gæt.

Jeg kan dog ikke umidbart se nogen løsning.
Avatar billede vuffe Nybegynder
16. maj 2009 - 11:14 #7
BUMP!

jep, det er også den samme konklusion jeg er kommet frem til. For at komme det til livs har jeg prøvet at køre med fast ip, men det var der ikke rigtig succes med. Kan snart ikk komme på andre idéer man kan prøve, og jeg synes jeg har tilføjet port 6112-6119 alle de steder hvor det er muligt.

Men hvis der er nogen der har et sidste bud på en evt. løsning så fyr den af, ellers vil jeg lukke spørgsmålet.

Tak for dem som har brugt sin tid på at svare/kommentere

mvh vuffe
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. august 2010 - 08:32 #8
lukket