Avatar billede casperl1992 Nybegynder
19. maj 2009 - 14:24 Der er 15 kommentarer

Ryger af nettet hele tiden .. Lige begyndt HJÆLP!!

I de sidste par dage har mit internet opføret sig meget underligt. Et par gange om dagen går mit internet ind i en slags ''periode'' som varer X antal min op til en time, hvor nettet bare ryger og kommer MANGE GANGE! Jeg har en router og modem,  sidder på min stationær, og routeren er self til det trådløse.. De er vildt frusterende for mig at nettet bare hopper af og kommer som det passer det, dog ryger nettet og kommer med det samme igen.. Kan det være en slags kapacitet problem eller noget? - Jeg har ringet til min udbyder og bedt dem sende en tekniker, teknikeren burde være her inden for næste uge, men hjælp da lige hvis i kan :S tak..

Skal lige nævnes, at imens jeg skrev det her røg nettet et pare gange ( og det er alså ryger, og kommer med det samme igen, og ryger med de samme, og så er jeg nok heldig at nettet er der lidt ) -_- ... Der har ikke været problemer med internettet i lang tid, og nu hvor det ryger så tit, er jo et nyt problem, så det må være noget der skulle være til at forklare.
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2009 - 14:28 #1
Avatar billede mc_fly Nybegynder
19. maj 2009 - 14:31 #2
Har du prøvet med kabel?

Altså tilslutte til routeren uden brug af det trådløse?
Avatar billede markbarner Praktikant
19. maj 2009 - 14:37 #3
Prøv følgende:

Sluk din computer, din router, den trådløse og alt hvad der hører til computeren.

Vent ca 30min (VIGTIG da mange udbydere opdaterer hvert 30min). Tag en kop kaffe og slap af!

Træk alle kabler ud af modem/router og computer og sæt dem ind igen, dette gør man for at sikre sig at alt klikker sig fast (så man ikke føler sig dum når man fandt ud af at ledningen sad løs..)

Tænd først modem'et/routeren, dernæst det trådløse og derefter computeren. Der må godt gå et minuts mellemrum mellem hver enhed der tændes...

Sørg for kun at have een computer på netværket ad gangen imens du tester forbindelsen. (denne metode gør at du er sikker på at det ikke er flere computere der slåes om nettet pga samme ip-adresse)

* hvis dette ikke virker, så prøv at tilslutte din computer direkte til modem'et så du ikke kører trådløs... er her stadig problemer, tyder det mere på at der er en teknisk fejl som skal rettes af en pro.

god fornøjelse og held og lykke
Avatar billede casperl1992 Nybegynder
19. maj 2009 - 14:44 #4
Jeg har læst den godt igennem, og som det skete for vedkommende, er det også lige begyndt for mig. I lang tid har mit net kørt fint, men nu de sidste par dage ryger det hist og her meget tit, så det ville være nemt at tjekke en ting af gangen og se om det skulle  være problemet.

Det første jeg vil gøre er at køre med kabel, og så se hvordan det går.
Avatar billede draco999 Nybegynder
19. maj 2009 - 15:57 #5
Den kan da vist kun bruge hvis det er dynamisk ip adresser den metode, med at slukke for udstyr
Avatar billede markbarner Praktikant
19. maj 2009 - 17:51 #6
Hvem er din Internet udbyder?
Avatar billede casperl1992 Nybegynder
19. maj 2009 - 19:23 #7
Arrownet.. Har haft dem i mange år nu, og har ikke oplevet noget som dette før. Lige siden jeg lavede den her topic er nettet godt nok ikke faldet af, men det kommer på mærkelige tidspunkter, og så falder det bare af på af på:P

- Som sagt kommer der nogle teknikere i slutningen af den her uge, eller i næste uge og ordner det så nettet i hvert fald ikke ryger igen, men ville da være fedt hvis man kunne ordne det selv ^^  - Medmindre de skal ordne noget nede i byen eller noget som er meget besværlit..
Avatar billede haverslev Novice
19. maj 2009 - 19:33 #8
Har du tjekket at det ikke er på grund af for mange trådløse net der kører på samme kanal - altså det er beskrevet i
http://www.eksperten.dk/spm/872439
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
19. maj 2009 - 22:07 #9
I alt det her, har du ikke sagt noget om hvad Arrownet har meldt ud. Har de konstateret ved måling af linjen remote fra, at der er noget galt med linjen? For så er der ikke meget du kan gøre!

Samtidig svarer du ikke på, om du har prøvet at slå det trådløse fra, og sætte en pc direkte på med et kabel! altså direkte på routeren og evt også direkte på modem. Bemærk at ved direkte på modem skal du nok vente i op til 1 time, før din pc får en ip adresse!
For som nogen skriver, så kan der være kommet flere trådløse net, som forstyrre dit trådløse (der er et vist antal frekvenser til trådløs, men de overlapper hinanden og for mange på samme frekvens giver rigtig dårlige oplevelser som dine bl.a.)
Og det kan være den trådløse router der laver fejl mm.
Det hjælper ofte på fejlfindingen, at sætte pc direkte på modem - så udelukker du lige som modem eller bekræfter at det er modem/linjen - hvis fejl er på modem - ja så må du desværre vente på Arrownet teknikeren.

Samtidig - når du mister forbindelsen, kommer der så en besked nede ved siden af uret, at lan forbindelsen er afbrudt? i dit tilfælde at trådløs er afbrudt? For så er det nok ikke internet forbindelsen, men det trådløse igen (enten trådløse router eller trådløse netkort)
Avatar billede casperl1992 Nybegynder
20. maj 2009 - 17:57 #10
Jeg har slet ikke trådløs internet på min computer. Jeg kører på en stationær hvor router+modem er koblet til, og trådløs internet har vi et par bærbare der kører på i familien.

Arrownet har ikke hjulpet overhovedet, de sender bare en tekniker siger de. Ellers de sidste 24 timer er nettet røget 2 gange, men kunne komme på med det samme igen.

Forresten har jeg tjekket trådløse rundt omkring i området. Jeg har lagt mærke til der er 1 eller 2 nye trådløse netværker rundt omkring. Sidste gang jeg tjekkede ( 1 månede siden ) var de to der ikke.
Avatar billede casperl1992 Nybegynder
20. maj 2009 - 18:01 #11
Jeg har routeren koblet til her med modem, men jeg kører jo ikke på trådløs siden jeg ikke har trådløs på min stationær?

Jeg forstår ikke hvordan jeg skifter kanal på min router? - Og til hvilken kanal? Jeg har en belkin router, og jeg kan indtaste 192.168.2.1 og logge på min router, er det der?
Avatar billede casperl1992 Nybegynder
20. maj 2009 - 18:04 #12
http://img200.imageshack.us/my.php?image=router.jpg

Der er et link til min router ''Wireless'' ved bare ikke helt hvad jeg skal nu.

Det var http://img200.imageshack.us/my.php?image=router.jpg
Avatar billede casperl1992 Nybegynder
20. maj 2009 - 18:05 #13
Wireless Channel = Auto ... 1-11 channels at vælge imellem
Avatar billede casperl1992 Nybegynder
20. maj 2009 - 18:24 #14
Avatar billede haverslev Novice
24. maj 2009 - 08:44 #15
Når du ikke kører på det trådløse med den maskine, så er det mere et router eller forbindelses problem.

1. begynder routeren at "mangle" lys i nogen lamper når du
  mister forbindelsen ?

2. Kan du eller har du evt. prøvet at køre med netkabel direkte
  i netværksstikket - UDEN OM routeren?

3.Har du prøvet at resette routeren ?