Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 21:54 Der er 2 kommentarer

Linksys Wireless: Kun lokal adgang

Hej. Jeg har netop fået TDC Home Duo til erstatning for en anden TDC bredbåndsløsning. I den forbindelse har jeg modtaget en fin ny Sagem trådløs router fra TDC. Jeg vil dog gerne bruge min gamle Linksys WRT-54GL til mit trådløse netværk og har derfor sat den i en af portene på Sagem-fætteren. Men det virker altså bare ikke. Det trådløse Sagem netværk fungerer fint men jeg kan ikke få adgang til internettet gennem Linksys'ens netværk. Den kan kun give lokal adgang. Jeg havde en ide om at jeg bare kunne bruge Linksys'en som access point i den fjerne del af huset og så kable den til Sagem'en, men det vil ikke rigtig virke. Nogle ideer?
Avatar billede lazenby Nybegynder
19. maj 2009 - 22:14 #1
Nej, jeg ved ikke hvorfor, men jeg ved, at du ikke kan være sikker på, at du bare kan bruge en anden rouer. Nogle gange er der i den medsendte router noget opsætning, som ikke uden videre kan reproduceres på en anden router. I så fald skulle det dog fremgå af den vejledning, du forhåbentlig har fået med fra TDC?
Avatar billede Starsfire Nybegynder
19. maj 2009 - 22:39 #2
Du skal sørge for at den router, som sidder kobler til internettet er sat til at være DHCP router. Det sagt, så skal du slå firewall og DHCP server fra på den router, som sidder bag den første router.