Avatar billede Sokratez_ Novice
20. maj 2009 - 21:04 Der er 1 løsning

Tilgå min NAS server fra WAN (port 80 timeout)

Hej,

Lad mig starte med at indrømme, at jeg er en lille smule på dybt vand her, så det er muligt mit spørgsmål er banalt :)

Mit setup:
Fullrate internet
Prestige 2602R-61 router
Netgear Wireless Rangemax WPN824v2
Netgear ReadyNAS Duo (Her ligger min webside)

Problem: Jeg vil gerne tilgå en Wordpress blog, som jeg hoster på min NAS server.

Når jeg tilgår min eksterne IP (både fra LAN og fra et andet netværk på f.eks. arbejde) får jeg timeout. Jeg har forsøgt, at prøve en port scan på diverse sites og de melder om, at alle porte undtagen 80 (timeout - stealth) og port 21 er lukket.

Jeg er i tvivl om, hvorvidt mine NAT forward settings er korrekte? Min NAS server har intern IP 192.168.2.2 og min Netgear Wireless router har 192.168.1.33. Jeg har forwardet port 80 på både min router og modem til NAS serveren.

Jeg kan godt tilgå min blog på NAS serverens interne IP.
Jeg har slået alle firewall settings fra i både modem og router
Jeg har slået WAN til LAN "on" i mit Prestige modem
Jeg har prøvet at sætte NAS server som DMZ server
Jeg kunne til at starte med kun tilgå min Prestige routers opsætning på port 80 (remote management), den har jeg ændret til port 808.
Jeg har MAC adresse filter på min router, ved ikke om det har indflydelse?

Any suggestions?

/Stefan
Avatar billede Sokratez_ Novice
20. maj 2009 - 21:37 #1
Tror muligvis selv jeg har løst problemet. Jeg forwardede mit modem til min router og så virkede det tilsyneladende.