Avatar billede Nandrolon Nybegynder
04. juni 2009 - 23:56 Der er 8 kommentarer

PDF-layout

Jeg sidder og forsøger at få en word-jobansøgning til at se fin ud i PDF-format.

Jeg har sat nogle billeder sammen og har lavet en ramme omkring dem. I word går rammen helt ud til siderne, men når jeg trykker "print" - "Sace as PDF" og får min PDF ud så stopper rammerne et stykke inde.

Måske det er fordi, PDFen viser hvordan det vi se ud på print. Hvilket jeg i første omgang er ligeglad med.

Så mit spørgmål er hvordan jeg får mine rammer til at beholde det samme udseende i PDF som i Word.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
05. juni 2009 - 00:00 #1
Jeg ved ikke om det hjælper på dit specifikke problem... men har selv fået forskellige resultater mellem "Save as PDF" og bruge en PDF printer. Prøv Bulzip og se om det hjælper.

http://www.bullzip.com/
Avatar billede alsc Nybegynder
05. juni 2009 - 00:02 #2
Jeg plejer at bruge den her:

http://www.pdfonline.com/convert-pdf/

Så er der ingen bekymringer med hensyn til programmer og så videre.
Avatar billede Nandrolon Nybegynder
05. juni 2009 - 00:05 #3
Takf for buddet - jeg prøver lige. Til information kan jeg oplyse at jeg bruger Mac - hvis det skulle gøre nogen forskel - hvilket jeg dog næppe tror.
Avatar billede Nandrolon Nybegynder
05. juni 2009 - 00:15 #4
# thecokeguy
Programmet virker kun til PC

# Alsc
Det ser fint ud med en online-converter men nu er mit problem så bare, at min word-fil fylder 4,6MB, og den må max være 2MB.

Nogen ide om, hvordan jeg word-filen mindre?
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
05. juni 2009 - 00:22 #5
Jeg er godt klar over den kun virker til PC ;) Du havde jo ikke oplyst at du var Mac bruger før efter mit indlæg.

Angående Word-filen kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede Nandrolon Nybegynder
05. juni 2009 - 00:34 #6
# Alsc
Det giver sgi det samme resultat som det, jeg får ud af mit word på MACen. Men tak for buddet.

# thecokeguy
Det var så min lærepenge i forbindelse med mit første spørgsmål herinde - måske en rookie-mistake c",)
Avatar billede ebea Ekspert
05. juni 2009 - 08:21 #7
Hej Nandrolon! Dit specifikke problem, skyldes en konverteringsfejl fra Office programmerne, når der konverteres til en PDF fil. Jeg har igennem årene lavet mange ting i Office som jeg efterfølgende har villet printe til en PDF fil, men hver gang er der en lille størrelses ændring når den har lavet PDf filen. Jeg har forespurgt hos Microsoft, men aldrig fået et brugbart svar, så jeg har lært at ændre lidt på str. forholdet når jeg skal bruge en PDF fil fra Office.
Personligt tror jeg problemet er det samme som hvis du vil tage dit dokument fra Office med hen et andet sted hvor de har en anden type printer, end den type du selv har; der vil du opdage det samme problem når du printer, nemlig at str. har ændret sig.

Det gav dig ikke et endegyldigt svar, men forhåbentlig en lille forklaring på problemet.
MvH
Avatar billede Nandrolon Nybegynder
05. juni 2009 - 15:35 #8
# Ebea.

det lyder som en meget rimelig forklaring, desværre bringer den mig ikke videre. Jeg må nørkle videre med de små detaljer for at få det til at passe.

Tak for forklaringen.