Avatar billede tompoulsen Nybegynder
06. juni 2009 - 10:35 Der er 6 kommentarer

input boks i Access 2007 rapport virker ikke

Fornyligt skiftede vi på jobbet fra Access 97 til Access 2007 og det giver bøvl i en del databaser.

Vi har et antal rapporter, hvor brugeren via en inputboks kan tilføje en valgfri kommentar til rapporten, hvor brugerens tekst fra inputboksen via en varibel skrives ned i en tekstboks i rapporten. Det virker fint i A97 men giver i A2007 teksten #navn i rapporten.

Jeg har prøvet at google problemet men har ikke fundet en løsning.
Håber der er en af jer der kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2009 - 13:35 #1
Hvorfor overhovedet gå gennem i en variabel - hvis raporten er åben kan  tekstbox kontrolelementet vel tildeles værdi direkte fra inputbox.
Avatar billede tompoulsen Nybegynder
06. juni 2009 - 16:44 #2
værditildelingen sker lige før rapporten vises men ellers har du ret. Jeg har nu prøvet at skrive værdien direkte og via variabel, men det gør ingen forskel.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 11:24 #3
1. Hvordan ser de kodelinier ud som skriver til tekstboksen.
2. Hvilket modul og event befinder de sig i.
3. Den variabel - er det en global variable og har den værdi hvis du sætter et breakpoint ligefør tildeling til tekstboksen
5. Har convertering til 2007 overhovedet medtaget raportens kodemodul.

Hvis de er for langhåret, er der redesign muligheden - den 'almindelige' database way - erstat inputboksen med en formular og raport teksboksen med en underformular visende indholdet i den post som blev indskrevet i formularen.
Avatar billede tompoulsen Nybegynder
07. juni 2009 - 13:26 #4
1. Kodelinjerne ser således ud:

    Dim Bem As String

    DoCmd.Maximize

    Bem = "Du kan her angive en bemærkning som bliver vist nederst på udskriften." & vbCr
    Bem = Bem + "Der er plads til 254 karakter (selv om du kun kan se 1 linie under indtastningen)." + vbCr
    Bem = Bem + vbCr + "Ønsker du ingen bemærkning klikker du bare på <Annuller>."
    txtBem = InputBox(Bem, "Bemærkning til " & Chr(34) & Caption & Chr(34) & ".")

2. Ovenstående kodelinjer ligger i hændelsen ved åbning på rapporten.

3. Det er en lokal variabel og den får værdien som den skal men det vises ikke i tekstboksen

5. Ja alt kode er kommet med under konverteringen
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 14:42 #5
ad 2
Prøv at flytte koden til <sektion hvor tekstboksen befinder sig>ved formatering eventen - sektioner er raport, sidehoved, detaljesektion.
Avatar billede tompoulsen Nybegynder
07. juni 2009 - 15:00 #6
Det gjorde desværre ingen forskel.