Avatar billede soulmonk Nybegynder
07. juni 2009 - 14:39 Der er 8 kommentarer

d-link router og stofanet. kan ikke få forbindelse trådløst.

Jeg har sat en router mellem modemet og 2 pc'er.
Indstillet den til at bruge DHCP med dynamisk IP og klonet MAC-adressen. Det fungerer fint, når de er forbundet med kabler.
Men jeg kan ikke få adgang til netværket trådløst. Jeg har prøvet at slå sikring fra, men den kan ikke få adgang gennem routeren til internettet.
Hvad skal jeg gøre? mvh
Avatar billede showsource Seniormester
07. juni 2009 - 16:40 #1
Du skal nok sørge for at den trådløse henter og tildeler ip'er via modemet.
Og gi' gerne den trådløse en fast ip, som ligger udenfor det område som den trådløse tildeler.
Avatar billede soulmonk Nybegynder
07. juni 2009 - 20:38 #2
NTERNET CONNECTION TYPE
Choose the mode to be used by the router to connect to the Internet:
Her har jeg valgt dynamic IP (DHCP)
Dens mac adresse har jeg klonet fra en af de to computere.

Men den kan som sagt sagtens tilslutte computerne til nettet, når de er tilsluttet gennem kabel. vil det hjælpe at give routeren fast ip?
Avatar billede soulmonk Nybegynder
07. juni 2009 - 20:47 #3
her er et screenshot af wireless konfigurationsskærmen:
http://img4.imageshack.us/img4/7439/wireless.png
Avatar billede showsource Seniormester
08. juni 2009 - 07:07 #4
Gennem kabel svarer til at du blot sætter en switch imellem.

Prøv at:
Sørg for at router får tildelt ipadresse fra modemet. ( LAN setup )
Og DHCP skal sættes til at bruge et range UDENFOR modem'ets range.

Altså hvis modem, bruger 192.168.1.2 => 192.168.1.32
skal router sættes til at bruge f.eks. 192.168.1.40 => 192.168.1.50 som "range" for tildeling af ipadresser.

ELLER
du skal sætte router til at modtage ipadresser fra modem'et
Avatar billede soulmonk Nybegynder
08. juni 2009 - 10:14 #5
Ok. Jeg har kigget på skærmen, men er lidt usikker på hvordan det helt præcis skal gøres. her er et screenshot (skal nok smide flere point i hvis det her bliver meget besværligere):
http://img13.imageshack.us/img13/5856/routerk.png
mvh

(ps. jeg kan godt forbinde til netværket og den accepterer WEP-koden, men den siger evt. "netværket er ikke identificeret". ser heller ikke ud til at det sender nogen pakker)
Avatar billede showsource Seniormester
08. juni 2009 - 11:32 #6
Det jeg godt ville vide også, er hvad modem'ets ipadresse er.
Altså hvis du fra en com som er tilsluttet modem'et, skriver:

ipconfig /all

i en commandprompt, vil du kunne se opsætning her.

Og, jeg ville gerne se et billede af alle faneblade :)

F.eks. "Internet setup" kunne jo godt lyde lidt "værdifuld" :O)
Avatar billede showsource Seniormester
08. juni 2009 - 11:36 #7
kikker lige efter en manuel .....
Avatar billede showsource Seniormester
08. juni 2009 - 11:49 #8
Hmm, nu sidder jeg og kikker lidt i manual, og er sgu lidt forvirret :O)

Hvis jeg sad med den, kunne jeg nok få det at spille.