Avatar billede palpatine Nybegynder
14. juni 2009 - 20:52 Der er 1 kommentar

Canon Pixma MP610: "Scan failed"

Har en 1/2 år gammel iMac med OSX 10.5.7, samt en Canon Pixma MP610 multimaskine. De fungerede fint sammen de første par måneder i alle henseender. Men så fik begyndte jeg at få en "Scan failed" melding øjeblikkeligt man trykker "scan"(MP Navigator EX 1.0). Maskinen kunne fortsat både printe og kopiere.

Jeg har genistalleret software, opdateret denne, og rådført mig med Canon, der henviste til forhandler, der sendte den på værksted. Efter 2 værkstedsbesøg, udskiftning af scanner og printerhoved, var problemet der fortsat, men iflg. værkstedet kun sammen med min maskine (de havde testet fejlfrit på både Mac og PC).

Så nu har jeg kraftig mistanke om at det er en form for software konflikt. Nogen der ved hvilke programmer der kan give problemer, eller hvordan jeg skal løse problemet?

Det eneste program jeg vist fik kort tid før problemet opstod var vist Graphic Converter (vil lige prøve at slette det med det samme, selv om jeg nu ikke tror det er problemet)
Avatar billede egonspock Seniormester
14. juni 2009 - 22:33 #1
hmm, jeg har en indædt fordom overfor sammenbyggede maskiner, men de fleste plejer at virke. Jeg bruger selv VueScan fra http://hamrick.com i stedet for Canons software, men det koster en smule. Måske kan det hjælpe dig.