Avatar billede benzboy Nybegynder
14. juni 2009 - 21:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken type kabel/ledning

Nu håber jeg virkelig at der en en elektriker eller to der følger med her. Jeg går og roder med noget lys med kiprelæer og et Fuga svagstrømstryk med 4 slutte på. Jeg skal have trukket kabel mellem Fuga trykket og kiprelæerne, 5 ledere må der skulle bruges. Jeg er noget i tvivl om hvilken type kabel/ledning man normalt bruger. Jeg kører med 24 volt AC så en 0,5 kvadrat burde vel være nok. Det er ihvertfald det der passer bedst i skrueterminalerne på trykket. Men findes der noget med 5 ledere i eller bruger man bare blød monteringsledning ?
Avatar billede bdf Mester
14. juni 2009 - 21:47 #1
Et alm datakabel (Cat5 / Cat5e / Cat6) er fint :)  Som du selv siger så er det jo kun 24V uden noget form for belastning :)
Avatar billede benzboy Nybegynder
14. juni 2009 - 21:54 #2
Ja det overvejede jeg faktisk selv da jeg arbejder med IT og har dynger af det på lager :-)Men jeg synes ikke det sad så godt i trykket og var bange for at det ville knække hen ad vejen da det er så tyndt og stift. Men ok, hvis det er det man normalt bruger så kan jeg også få det til at fungere. Jeg vil gerne have det til at se nogenlunde autoriseret ud.Det findes jo da også i en lidt blødere udgave end det jeg havde til rådighed da jeg prøvede.
Avatar billede bdf Mester
14. juni 2009 - 21:57 #3
Kan kun fortælle at i nyere huse hvor kunden vil have IHC der bruger man normalt datakabler til trykkene :)
Avatar billede benzboy Nybegynder
14. juni 2009 - 22:07 #4
Ok, jamen så er det da det der skal laves. Jeg kigger lige på lageret og finder noget mere fleksibelt end det skærmede jeg selv har på lager. Det er jo ikke nødvendigt. Tusinde tak.