Avatar billede onkel_satan Nybegynder
16. juni 2009 - 17:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows service, luk ned med messagebox ligende besked.

Har en windows service kørende som er afhøngig af en ekstern database. Derfor har jeg i min OnStart metode, et check, der validere om den kan oprette forbindelse til databasen. Lukkes det ikke kører jeg pt. this.Stop() for at lukke servicen. Dette resultere i at windows smider en messagebox, hvor i der står at nogle service lukke ned med det samme hvis de ikke bruges at nogle andre programmer/servicer.

Mit spørgsmål går på om, man selv kan bestemme indholdet i den message box. Eller fjerne den helt og definere en selv. Slut resultatet skal bare være at brugeren får af vide at servicen ikke kunne startes fordi der ingen DB adgang er.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2009 - 21:59 #1
Mit gaet er at du skal:
- saette den til ikke at starte automatisk
- lave en lille EXE som starter servicen
- kalde den EXE ved startup/login
- lade EXE komme med en custom message hvis start fejler
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2009 - 03:45 #2
OK ?
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
06. november 2009 - 13:36 #3
Tak for dit svar Arne, din metode virker fint. Syntes bare det var mærkeligt at man ikke selv kan få lov til at definere meddelserne. Men put med det, så længe det fungere. Krævede bare lidt ekstra arb :D